اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده روزنامه‌های محلی فعال در همدان:

سیاست‌زدگی در حوزه دفاع مقدس وارد نشود

خبرگزاری فارس: نماینده روزنامه‌های محلی فعال در استان همدان با تأکید بر لزوم اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از سوی رسانه‌ها گفت: باید مواظب بود عرصه پاک دفاع مقدس به سیاست‌زدگی آلوده نشود.

سیاست‌زدگی در حوزه دفاع مقدس وارد نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نصرت‌الله طاقتی‌احسن ظهر امروز در نخستین همایش بررسی نقش اصحاب رسانه در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به بیان اینکه دفاع مقدس برگ زرین تاریخ کشور است، اظهار کرد: ملت غیور ایران اسلامی در این دوران آزمونی بزرگ و سخت را از سر گذراندند که ارزشمندترین پیام‌ها را با خود به همراه داشت.

وی با تأکید بر لزوم اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس، این مهم را غنی‌ترین گنجینه فرهنگ اسلامی و شیعی قلمداد کرد و گفت: واژه شهید و شهادت 150 بار در قرآن کریم به کار برده شده که نشان از اهمیت این فرهنگ و دفاع از دین خدا دارد.

نماینده روزنامه‌های محلی فعال در استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خبر پرارزش‌ترین کالای امروز است، تأکید کرد: رسانه در انتقال فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و هنجارها نقش شایان توجهی دارد که در این میان شناساندن همه‌‌جانبه ابعاد فرهنگ ایثار و شهادت از وظایفی است که باید با قدرت و قوت در این عرصه فعالیت کند.

*مجموعه رسانه‌ای همدان فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهند

وی خبرنگاران را به عنوان موثق‌ترین راویان دانست و ادامه داد: خبرنگاران حاضر در صحنه دفاع مقدس با فداکاری و ایثار خود لحظات ایثارگری فرزندان این مرز و بوم را ثبت و ضبط کرده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

به گفته طاقتی‌احسن رسانه‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی در خط مقدم جبهه بودند و امروز نیز بعد از گذشت سال‌ها باز هم در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها تأمین‌کننده خوراک برای مخاطبان در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اطلاعاتی و تفریحی هستند، افزود: باید در این زمینه‌ها مطالب خود را به رنگ و بوی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت عجین کرده و فعالیت کرد.

نماینده روزنامه‌های محلی فعال در استان همدان با تأکید بر اینکه حوزه دفاع مقدس پاک بوده و نباید آن را سیاست‌زده کنیم، در ادامه ابراز داشت: باید با ترویج فرهنگ ایثارگری از طریق سینما، رسانه، مطبوعات، تئاتر، کتاب و... جامعه را به این سمت و سو حرکت داد.

وی با تأکید بر لزوم معرفی الگوهای عرصه شهادت و ایثار در جامعه گفت: انعکاس مطالب و اخبار مربوط به این عرصه و یا رویدادهای ورزشی، فرهنگی و... به نام شهدا از دیگر مسائلی است که باید مد نظر باشد.

*رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار، مانیفست داشته باشند

طاقتی‌احسن خواستار ایجاد یک سازمان تبلیغاتی کارآمد و همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی قوی در این حوزه از سوی مسئولان امر شد و ابراز داشت: استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و مسئولیت‌پذیر و همچنین تمرکز روی اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر موضوعاتی است که تحقق آن جزو ضروریات است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه هر یک از رسانه‌ها باید برای خود منشوری در حیطه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، اظهار کرد: اقدام و فعالیت بر اساس بندهای این منشور از موضوعاتی است که می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف پیش رو یاری رساند.

نماینده روزنامه‌های محلی فعال در استان همدان استفاده از خاطرات و سخنان بازماندگان عرصه جهاد و شهادت را از دیگر موضوعات حیاتی دانست و اضافه کرد: شناسایی برجستگی‌ها و ابعاد درخشان استان در هشت سال دفاع مقدس نیز باید جزو برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همدان نقش اثرگذاری در عملیات مرصاد داشته است، تأکید کرد: اقدام پژوهشگرانه جامعه رسانه‌ای در این خصوص و انعکاس آن به بطن و متن جامعه می‌تواند گویای نقش بارز همدان در این زمینه باشد.

طاقتی‌احسن در پایان سخنانش خواستار تشکیل مرکز مرصاد‌شناسی در همدان شد و افزود: استفاده از ظرفیت باغ‌موزه دفاع مقدس در استان می‌تواند در جذب توریست و گردشگر و همچنین معرفی فرهنگ جهاد و شهادت مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/89002/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول