اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خواستار شد

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان و پژوهشگران در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان، محققان و پژوهشگران استان شد.

لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان و پژوهشگران در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، موسی مرادیانی در جلسه تخصصی پژوهش و فناوری و تحول اداری استان کردستان با محوریت برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و متولی امور پژوهش و فناوری استان باید در راستای شناسایی نخبگان و پژوهشگران و ساماندهی اطلاعات آنها در یک بانک اطلاعاتی جامع تلاش کنند.

وی بر حمایت از دستاوردهای پژوهشی محققان تأکید کرد و افزود:‌ صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولاتشان باید از ظرفیت بسیار خوب محققان و پژوهشگران دانشگاهی استان استفاده کنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان، دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و فناوری در راستای تدوین راه‌های عملیاتی‌کردن نتایج تحقیقات نقش محوری داشته و استفاده از این ظرفیت ارزشمند زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

مرادیانی با بیان اینکه نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی نیز فرصت مناسبی برای بکارگیری و ورود اساتید و محققان دانشگاهی به این عرصه است، تصریح کرد: این امر مسیر تدوین برنامه‌های پژوهش بر اساس اصول علمی و تحقیقاتی را نیز فراهم می‌کند.

به گفته وی، پژوهشگری و تولید علم ملاک ارزش‌‌گذاری توسعه ‌یافتگی کشورها است تا جایی که امروزه یکی از مهم‌ترین ملاک‌‌های بارز در کشورهای توسعه یافته میزان تولید علم، تحقیقات و پژوهش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: هزینه‌‌هایی که به منظور تولید علم و انجام پژوهش و تحقیق در کشورهای دیگر صرف می‌‌شود یکی از شاخص‌‌های توسعه‌ یافتگی در آنها است.

به گفته مرادیانی با توجه به انگیزه‌‌ها و موضوعات متنوع برای پژوهش لازم است بیشتر به جنبه کاربردی تحقیقات توجه شود و پژوهش‌ها به سمت‌وسوی پژوهش‌های کاربردی سوق داده شود.

وی به اختصاص اعتبارات پژوهشی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی استان به این مهم تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در راستای جذب و تخصیص حداقل نیم درصد و حداکثر سه درصد از اعتبارات جاری خود به امور پژوهشی اقدام کنند.

گفتنی است، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، برگزاری مراسم افتتاحیه هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تهیه کتابچه کارنامه پژوهشی استان و تجلیل از پژوهشگران برتر از جمله مواردی بود که به تصویب نهایی اعضای کار گروه رسید.

انتهای‌پیام/79002/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول