اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید نماینده کمیساریای عالی پناهندگان از فارس مطرح شد

30 مدرسه در استان فارس به خارجی‌ها خدمات می‌دهند

خبرگزاری فارس: مسئول امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی آموزش و پرورش فارس گفت: حدود 30 مدرسه در فارس 14 هزار و 900 دانش‌آموز اتباع و مهاجران را پوشش می‌دهند.

30 مدرسه در استان فارس به خارجی‌ها خدمات می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد مهدی دباغ عصر امروز در بازدید نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران و سفرای چند کشور اروپایی از استان فارس، اظهار داشت: 10 هزار و 500 دانش‌آموز ابتدایی، 2 هزار و 700 دانش‌آموز راهنمایی و یک‌هزار و 600 دانش‌آموز دوره متوسطه در استان فارس از اتباع و مهاجران خارجی هستند.

وی در مورد مدرسه ابتدایی عباسپور که مورد بازدید هیئت اروپایی قرار گرفت، بیان کرد: در شیفت یک این مدرسه 403 دانش‌آموز ایرانی به همراه اتباع خارجی و در شیفت دو 180 نفر تحصیل می‌کنند که از این تعداد، 205 نفر دانش‌آموز، تبعه خارج و به طور عمده افغانی هستند.

دباغ ادامه داد: در استان فارس ناحیه دو شهر شیراز با 4 هزار و 200 دانش‌آموز اتباع و مهاجران بیشترین تعداد دانش‌آموز خارجی را در خود جای داده است.

وی اتباع خارجی مجاز را پیام‌رسان دوستی، برادری و محبت نظام جمهوری اسلامی به کشورشان دانست و ابراز داشت: سعی شده است بسترهای قانونی برای این کودکان معصوم ایجاد شود تا بتوانند از امکان تحصیل برخوردار شوند.

به گزارش فارس، در این بازدید، سفیر اتریش، وزیر مختار بلژیک، وزیر جمهوری چک، دبیر اول فرانسه، رایزن مجارستان، دبیر دوم ژاپن، سفیر سوئد، سفیر سوئیس و رایزن برزیل مدیرکل اداره اتباع وزارت کشور و ریاست کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/2448/ق/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول