اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ریس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:

نیمی از صدور پروانه‌های ساختمانی بدون نظارت نظام مهندسی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: 50 درصد پروانه‌های ساختمانی که در استان صادر می‌شود بدون نظارت سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود.

نیمی از صدور پروانه‌های ساختمانی بدون نظارت نظام مهندسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین صالحی ظهر امروز در دومین گردهمایی ادواری رؤسا و حقوقدانان شورای انتظامی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور در سالن اجتماعات هتل سالاردره ساری، اظهار داشت: شورای انتظامی استان از ارکان سازمان مهندسی کشور است که با هدف جلوگیری از هرگونه اعمال خلاف شئون مهندسی و جرائم حرفه‌ای و انضباطی به وجود آمده است.

وی یادآور شد: این شورا امیدوار است بتواند جلوی تخلفات احتمالی را گرفته و کار سازمان نظام مهندسی راحت‌تر انجام شود.

صالحی با اشاره به مشکلات درون سازمانی ادامه داد: به لحاظ ساختاری مشکلاتی وجود دارد و تنظیم امور را بسیار مشکل کرده است.

این مسئول با بیان اینکه بایدهای موجود، ما را از اهداف مورد نظر دور نگه داشته است متذکر شد: مهندسان ما به لحاظ ظرفیت و صلاحیتی که در پروانه نظام مهندسی دارند، شناسایی می‌شوند و کمتر به دلیل مهارت در حرفه، مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این مسئله از معضلاتی است که به صورت درون ساختاری وجود دارد افزود: انگیزه درآمد بیشتر از مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم.

صالحی با بیان اینکه عمده تخلفاتی که صورت می‌گیرد در همین زمینه است، یادآور شد: این مسئله مغایر با اهداف نظام مهندسی است.

وی با اشاره به اینکه این مشکل در مراجع صدور پروانه بیشتر است گفت: صدور 40 تا 50 درصد پروانه‌ها در مازندران بدون دخالت نظام مهندسی صورت می‌گیرد.

صالحی با بیان اینکه یک میلیون متر مربع ساخت و ساز، بدون نظارت نظام مهندسی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: نیاز است وزارتخانه تعامل بهتری با مراکز صدور پروانه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان همیاری شهرداری و شهرک صنعتی مراجع صدور پروانه هستند، گفت: اشرافی بر کار این مراکز نداریم.

صالحی با بیان اینکه بسیار کارهای بزرگ در استان بدون نظارت نظام مهندسی انجام می‌شود اظهار داشت: ما نمی‌توانیم بر فعالیت شرکت‌هایی که از سازمان مدیریت پروانه گرفته‌اند نظارت کنیم و این یکی دیگر از معضلات است.

وی با اشاره به اینکه ما از این موضوع گلایه‌مند هستیم ادامه داد: با اهرم‌های موجود نمی‌توانیم با این مراکز مقابله کنیم.

انتهای پیام/86007/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول