اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی:

حمایت تیم پزشکی لازمه موفقیت ورزشکاران است

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون پزشکی‌ورزشی، حمایت تیم پزشکی را لازمه موفقیت ورزشکاران دانست.

حمایت تیم پزشکی لازمه موفقیت ورزشکاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا نوروزی در حاشیه سفر خود به گیلان در جریان بازدید از هیئت پزشکی‌ورزشی استان، تحول این حوزه را ناشی از عملکرد موثر هیئت‌های استانی دانست و اظهار کرد: به منظور تلاش‌های صورت گرفته در سراسر کشور، شاهد تبیین جایگاه پزشکی ورزشی در بیشتر تیم‌های ورزشی هستیم.

وی به دستاوردهای بزرگ خانواده پزشکی‌ورزشی ایران اشاره کرد و هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان را از جمله هیئت‌های استانی موفق فدراسیون نامید. دبیر فدراسیون پزشکی‌ورزشی ادامه داد: در سال‌های گذشته مقوله مهم پزشکی‌ورزشی در سطح ورزش کشور شناخته شده نبود و ذهنیت درباره پزشکی‌ورزشی به بحث عضویت در کمیته خدمات درمانی این فدراسیون یا بیمه ورزشی محدود می‌شد اما به دنبال تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف فدراسیون از جمله در هیئت‌های استانی، امروز به تدریج شاهد تبیین این مبحث فوق‌العاده مهم و موثر در ورزش کشور هستیم.

وی به وضعیت فعلی تیم‌های ورزشی رشته‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: امروز شاهد هستیم که در کنار تیم‌های ملی ورزشی و باشگاه‌های مختلف یک کادر پزشکی کامل از جمله پزشک، فیزیوتراپ، کارشناس تغذیه، ماساژ‍ور و روان‌شناس حضور دارند که نشانه تبیین معنای واقعی پزشکی‌ورزشی است.

نوروزی اذعان کرد: یک ورزشکار تنها در صورتی به موفقیت کامل دست می‌یابد که یک کادر پزشکی کامل او را حمایت کرده و تحت نظر داشته باشد، کادری که فدراسیون پزشکی‌ورزشی و هیئت‌های استانی در تجهیز علمی آنها نقش غیر قابل انکاری دارند.

وی شعار فدراسیون مذکور را «پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی» ذکر کرد و متذکر شد: ما بهترین خدمات را در فدراسیون ارائه می‌دهیم و تمام تلاش مجموعه پزشکی‌ورزشی به‌روز بودن آن است و تنها به وضعیت فعلی خود اکتفا نمی‌کنیم.

این مسئول، هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان را از جمله هیئت‌های موفق فدراسیون خواند و گفت: این هیئت در زمینه‌های مختلف فعالیت تحسین برانگیزی دارد به طوری که شاهدیم کمیته‌های مختلف هیئت مانند آموزش، بانوان، خدمات درمانی، روان‌شناسی، تغذیه و روابط عمومی فعالیت چشمگیری دارند.

وی تعامل خوب هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و آموزشی را ستودنی خواند و تصریح کرد: بدون تردید با توسعه مقوله آموزش به تدریج شاهد کاهش آسیب‌دیدگی‌‌های ورزشی خواهیم بود.

نوروزی، حاصل برنامه‌های آموزشی و خدماتی فدراسیون مذکور را معاینه و صدور گواهی سلامت برای ورزشکاران عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم روند فعلی تعامل بین هیئت پزشکی‌ورزشی و اداره کل ورزش با جامعه ورزش این استان بتواند به نحو مطلوب از خدمات این هیئت بهره‌مند شوند.

دبیر فدراسیون پزشکی‌ورزشی خواستار توجه بیش از پیش به هیئت‌های تابعه شهرستان‌های گیلان شد و بر ضرورت امر آموزش گسترده‌تر مبارزه با دوپینگ و معرفی مکمل‌های مجاز در سطح ورزش استان تاکید کرد.

علیرضا مودبی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان نیز در برنامه مذکور با قدردانی از پوشش مسابقات ورزشی توسط هیئت پزشکی‌ورزشی، گفت: حضور یک پزشکیار در تمرینات ورزشی می‌تواند یکی از عوامل جلوگیری از آسیب‌های ورزشی باشد.

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان نیز در برنامه مذکور، خواستار تعامل هرچه بیشتر بین کمیته آموزش اداره ورزش و جوانان استان با هیئت پزشکی‌ورزشی شد.

محمد حق‌شناس ابراز کرد: این تعامل موجب برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و پزشکیاری تیم می‌شود و تا حد امکان از آسیب‌دیدگی ورزشکاران جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/84002/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول