اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی:

750 واحد دامی مناطق زلزله‌زده زهان خسارت دید

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی گفت: حدود 750 واحد دامی بر اثر زلزله زهان در چهار شهرستان استان خسارت دیده است.

750 واحد دامی مناطق زلزله‌زده زهان خسارت دید

محمدعلی آخوندی لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند از خسارت زلزله زهان به هشت قنات شهرستان‌های بیرجند، درمیان، قاین و زیرکوه خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اعلام جهاد کشاورزی، حدود 750 واحد دامی بر اثر زلزله زهان در چهار شهرستان استان خسارت دیده است.

وی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی به محصولات خسارت دیده که بیمه بوده‌اند غرامت می‌دهد و کشاورزان نباید نگران باشند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی در زمینه کمک به کشاورزانی که محصولاتشان بیمه نبوده تاکید کرد: فعلاً برنامه‌ای برای کمک به آنان نداریم.

آخوندی گفت: زلزله زهان تجربه تلخی است که مردم باید فرهنگ بیمه‌ محصولات و واحدهای مسکونی خود را جدی بگیرند.

این مسئول در زمینه کمک‌ مالی به مردم آسیب‌دیده یادآور شد: کمیته امداد و بهزیستی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند تا با اولویت مددجویان خود از سایر اقشار آسیب‌دیده حمایت کنند.

ساعت 20:38 دقیقه چهارشنبه‌شب ‌‌زلزله‌ای به قدرت 5.5 ریشتر ‌در طول جغرافیایی 59.54 و عرض جغرافیایی 33.50 و عمق 9 کیلومتر، زهان خراسان‌جنوبی را لرزاند که در پی آن خسارات زیادی به منازل مسکونی وارد شد.

پس از این زلزله نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر و اورژانس خراسان‌جنوبی وارد عمل شده و مشغول به خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان شدند.

انتهای پیام/2248/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول