اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه ساری:

تاریخ مصرف پهپادهای آمریکایی تمام شد/ دشمنان از تحریم اقتصادی دلخوش نباشند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه تاریخ مصرف پهپادهای آمریکایی تمام شده است، گفت: آنها نشان دادند این پهپادها نمی‌تواند برای آنها کارساز باشد.

تاریخ مصرف پهپادهای آمریکایی تمام شد/ دشمنان از تحریم اقتصادی دلخوش نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز ساری اظهار داشت: مؤمنان با همه توان باید با تقوای الهی و به دور از هرگونه حاشیه و بی‌خردی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی ادامه داد: در صف واحد بایستیم و دشمن را در همه مرزهای عقیدتی و جغرافیایی در ترس نگه داریم.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) برای اصلاح ساختار فرهنگی جامعه بود، افزود: امام حسین (ع)می‌خواست سیره جد بزرگوارشان را احیا کند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه این قیام خونین را تدارک دید، تا مردم به سعادت برسند تصریح کرد: این همان فرمایش رهبری است که فرمودند مشکلات کشور را چیزی جز اصلاح فرهنگی نمی‌تواند علاج کند.

یوسف‌پور متذکر شد: طبیعی و بسیار روشن است اگر بخواهیم یک فرهنگ و جامعه را اصلاح کنیم اول باید مدیران جامعه مصلح باشند.

شایسته‌سالاری باید جامعه را فرا بگیرد

وی افزود: اگر رهبر و مدیران جامعه صلاحیت نداشته باشند آن جامعه چگونه می‌خواهد به اصلاح دست یابد.

خطیب موقت نماز جمعه ساری یادآور شد: وقتی یزید در صدر اسلام قرار گرفت فاتحه اسلام خوانده شد چون اصل اسلام بر فرهنگ و ادب و عقیده است و وقتی یزید با شراب‌خواری و جنایت و خیانت در صدر امور باشد آیا آن را می‌توان اسلام نام نهاد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح ساختار فرهنگی بستر نجات است.

یوسف‌پور با بیان اینکه اصلاح امر امامت و رهبری نظام بستر نجات جامعه است، گفت: اگر این موضوع اتفاق نیفتد جامعه به اصلاح ارزشی دست پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: شایسته‌سالاری باید جامعه را فرا بگیرد تا جامعه بتواند به شایستگی برسد و شایسته‌سالاری هم به شعار و داد و فریاد نیست.

با تنگ نظری دوست، دشمن و منتقد هم مخالف می‌شود

یوسف‌پور تصریح کرد: ایمان واقعی، دانش مدیریت و قدرت و توانایی انجام کار مؤلفه‌های شایسته‌سالاری است و بدون اینها آن مدیریت، مدیریت صالح نبوده و خلاف شرع است.

وی افزود: هر یک از این سه اصل خدشه پیدا کند مشروعیت آن مدیر در خطر است.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه یک مدیر باید از سعه صدر برخوردار باشد، گفت: با تنگ‌نظری و کوتاه‌بینی جامعه صالح نمی‌شود.

وی ادامه داد: با تنگ نظری دوست، دشمن و منتقد هم مخالف می‌شود و این شرح صدر است که می‌تواند همه را جمع کند و مراوده را تحقق بخشد.

یوسف‌پور اظهار داشت: زمینه خدمتی باید برای همه باز باشد و انحصارطلبی هرگز جواب نمی‌دهد.

حق مردم باید به مردم واگذار شود

وی اضافه کرد: حق مردم باید به مردم واگذار شود و هیچ ارگان دولتی نمی‌تواند با تنگ‌نظری خود برای مردم مسئول، رئیس و امیر انتخاب کند.

یوسف‌پور یادآور شد: کسی نباید بر این تصور باشد که فرشته نجات است و از آسمان برای این کار آمده است.

وی افزود: شکار یکی دیگر از پهپادهای آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از قدرت دفاعی نظام و اقتدار جمهوری اسلامی است.

یوسف‌پور خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد تاریخ مصرف پهپادهای آمریکایی تمام شده است و آنها نشان دادند این پهپادها نمی‌تواند برای آنها کارساز باشد.

عزم جمهوری اسلامی برای پاسخگویی جزم است

وی با بیان اینکه آمریکا و همه زورگویان عالم بدانند عزم جمهوری اسلامی برای پاسخگویی جزم است، ادامه داد: نیروهای مسلح ما توانایی و آمادگی لازم را برای برخورد با هرگونه تجاوز در اختیار داشته و اشراف اطلاعاتی لازم را هم دارند و می‌توانند به موقع و در سریع‌ترین زمان جواب دشمن را داده و جلوی تجاوز دشمن را بگیرند.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه آنها بدانند ایران آماده است گفت: به دشمنان نظام اعلام می‌کنیم از تحریم اقتصادی هم خیلی دلخوش نباشند چرا که ملت بزرگوار ایران اسلامی قانع هستند و همانطور که در طول این بیش از 30 سال از گردنه‌ها گذشتند از این گردنه هم می‌توانند عبور کنند.

انتهای پیام/86007/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول