اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

شکار پهپادهای آمریکایی نماد قدرت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه شکار پهپادهای جاسوسی نشانه ضعف آمریکا نیست، بلکه نماد قدرت ایران است، گفت: درهای دژ خیبر بار دیگر توسط جریان مقاومت از جای کنده شد.

شکار پهپادهای آمریکایی نماد قدرت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام‏ محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: جوانان غیور و دانشمندان بصیر ایران اسلامی در سالگرد شکار پهپاد آمریکایی، یکی از دیگر از این ابزارهای جاسوسی استکبار را سالم به زمین نشاندند.

وی ادامه داد: شکار نخستین هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی سال گذشته در صحرای طبس و دومین توفیق در این عرصه در دریای خلیج فارس نشان‏دهنده سیطره دفاعی سامانه‏های نظامی ایران اسلامی در خشکی و دریاست.

علاءالدینی اضافه کرد: در این بین، دو دیدگاه به صورت پرسش در منظر کارشناسان حوزه‏های سیاسی، نظامی و ملل جهان گشوده می‏شود که آیا آمریکا از فناوری‏های ضعیفی بهره‏مند است؟

خطیب نماز جمعه دماوند افزود: برای طرح ساده‏تر این موضوع می‏توان به تحلیل رقابتی ورزشی اشاره کرد؛ تحلیل‏گران رشته‏های مختلف ورزشی در تشریح روند برگزاری رقابت‏ها بین دو طرف گاه از ضعف گروه مقابل سخن به میان می‏آورند؛ اما گاهی نیز با اذعان به قدرت حریف، توانمندی تیم مقابل را عامل شکست بیان می‏کنند.

این مسئول ادامه داد: این سبک تحلیل دنیای مسابقات ورزشی را می‏توان به جهان سیاست و معادلات نظامی نیز بسط داد.

علاءالدینی اضافه کرد: باید دانست که اگر پاشنه آشیلی در سامانه‏های جاسوسی آمریکا و ابزارآلات این جنایتکار تاریخ وجود داشت، چرا به واسطه این نقاط ضعف، پهپادهای کسب اطلاعات جاسوسی از سوی دیگر کشورها شکار نشده‏اند.

خطیب نماز جمعه دماوند عنوان کرد: نه تنها شکار و فرود اجباری و بدون آسیب‏‌دیدگی، بلکه سابقه انهدام پهپادهای جاسوسی آمریکایی نیز در سایر کشورهای جهان وجود نداشته و ندارد.

وی افزود: فرود سالم این پهپاد جدید با برخورداری از قابلیت‏هایی مانند وزن 18 کیلوگرمی، طول یک متر و 20 سانتی‏متری، فاصله دو سر بال سه متر و 50 سانتی‏متری، پرواز بدون نیاز به باند و تنها با استفاده از جرثقیل، سقف پروازی 16 هزار پایی و سرعت 12 کیلومتر در ساعت نشانه قدرت سپاه پاسداران و مصداق دست برتر مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است.

خطیب نماز جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تشبیه جنگ خیبر از سوی رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تحولات اخیر جهان و منطقه زوایای جدیدی از مسائل مختلف را به روی همه می‏گشاید.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: دژ خیبر در نزاع بین مسلمانان با دشمنان اسلام، پناهگاه و نماد قدرت آنها محسوب می‏شد.

علاءالدینی یادآور شد: اگر آن روز دشمنان اسلام از دژ خیبر برای انجام تحرکات خصمانه علیه مسلمانان استفاده می‏کردند، امروز نیز صهیونیسم خود را در قلعه ساخته‏ شده با تبلیغات دروغین و در خیبری دیگر مخفی کرده است.

وی گفت: دعای نبی مکرم اسلام(ص) در جنگ خیبر بسیار جالب است؛ ایشان در بخش‏هایی از این دعا می‏فرمایند که «خداوندا، عبیده را در بدر و حمزه(ع) را در احد از من گرفتی، علی(ع) را برای من حفظ کن؛ خدایا دژی را که مرکز غذاست به روی سربازان من بگشا؛ ای خدایی که آسمان‏ها و زمین در اختیار توست، خیرات این قلعه را به مسلمانان عطا کن».

خطیب نماز جمعه دماوند اذعان داشت: امروز فتح درهای دیگری از خیبر در طبس و خلیج فارس و در قالب شکار پهپادهای آمریکایی به عنوان نمادهای صهیونیسم توسط پیروان واقعی حضرت رسول‏الله(ص) و ائمه اطهار(ع) به منصه ظهور گذاشته می‏شود.

انتهای پیام/25681/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول