اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

سر سفره ولایت باید کینه‌ها را به دور بریزیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: ما سر سفره ولایت نشسته‌ایم و از همین روی باید با دور ریختن کینه‌ها بکوشیم هجمه‌های دشمن را خنثی کنیم.

سر سفره ولایت باید کینه‌ها را به دور بریزیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل از عنصر ولایت به عنوان عامل پیروزی اسلام و مسلمانان و شکست طاغوتیان یاد کرد و اظهار داشت: با بصیرت‌افزایی سیاست‌های درست اتخاذ شده و به پیش می‌رود چرا که افراد کوردل و بی‌بصیرت هرگز قادر نیستند درست تصمیم بگیرند و سیاستی درست اتخاذ کنند.

وی با یادآوری اینکه در روز عاشورا از بی‌بصیرتی امت زمین و آسمان خون گریه می‌کند خاطرنشان کرد: در این روز امام که جان انسان و حقیقت بشر است در یک فاجعه عظیم و بی‌بصیرتی مطلق به شهادت رسید و تاریخ گواهی می‌دهد که اگر امت از بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی غفلت کنند ممکن است حادثه‌ای همچون کربلا تکرار شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شناخت امام زمان و بصیرت ضامن پیروزی امت اسلامی در برابر کفر و شرک است تصریح کرد: بدون شناخت امام زمان نمی‌توان مدعی قبولی فروع و اصول دین بود.

فروغی با بیان اینکه ملت ایران در سایه شناخت و بصیرت در جنگ هشت ساله و 34 سال توطئه و حرکت‌های منافقانه دشمنان روی پای خود ایستاده است بیان داشت: صدای حکومت علوی و ولائی این ملت امروز از غزه بلند شده و هیمنه جهان صهیونیسم و استکبار را به لرزه درآورده است.

وی با یادآوری اینکه دشمن با ناکامی از هر منفذی به بی‌بصیرت کردن امت اسلامی روی آورده‌اند ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام 13 سال در مکه به دلیل بی‌بصیرتی امت اذیت کشید و امام راحل نیز به خاطر آنکه مردم در سال 42 همراهی نمی‌کردند با سال‌ها تاخیر در سال 57 با همراهی مردم و بصیرت آنها نهضت خود را به ثمر نشاند.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اینکه امام علی(ع) در اقامه عدل به انسان‌های بصیر نیاز داشت گفت: در کربلا نیز اگر 70 یار صدیق و بابصیرت در کنار امام حسین(ع) حاضر شدند حکایت از بی‌بصیرتی اغلب امت اسلامی است که در طول تاریخ صحنه را برای شکست پی در پی آماده کرده‌اند.

فروغی به فریبندگی جذبه‌های دنیوی اشاره کرد و اذعان داشت: اگر امام حسین(ع) بر نافذ و بابصیرت بودن عباس ابن علی تاکید کرد به خاطر برجستگی این خصوصیت است در حالی که در مطالعات و تحقیقات دریافته‌ایم که حضرت عباس معصوم و صاحب عصمت بوده است.

 

ما هرچه داریم از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر امروز صدای انقلاب را از دل جهان کفر می‌شنویم به خاطر ولایت‌پذیری امت ایران است که ما در سایه همین عنصر تمام هجمه‌ها را دور کردیم و دشمن را وادار به شکست سهمگین نمودیم.

فروغی با بیان اینکه هر چه داریم از ولایت و به برکت حکومت علوی و شیعی است خاطرنشان کرد: این شمع نباید هرگز خاموش شده و یا روبه زوال برود.

 

راه‌اندازی دانشگاه مهندسی فناوری نوین سبلان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه موقت اردبیل به توسعه فناوری هسته‌ای و علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: به تبع این رشد و تعالی مجوز تاسیس و راه‌اندازی دانشگاه مهندسی فناوری نوین سبلان اخذ شده است که امیدواریم در پرورش نخبگان استان این دانشگاه سهم ویژه‌ای داشته باشد.

فروغی در خطبه اول نماز نیز آراستگی بشریت به تقوا و اخلاق و عمل نیک را جزو بافضیلت‌ترین سرمایه‌های زندگی برشمرد و اضافه کرد: برای حیات طیبه باید تقوا، اخلاق نیک و غنیمت شمردن عمر را در دوری از رذیلت‌ها مغتنم بشماریم چرا که حیات انسان باید همیشه از فضیلت‌های معنوی و توحیدی سرشار باشد.

انتهای پیام/ی 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول