اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

همدلی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها عامل حفظ نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: تقویت، همدلی و هم‌سویی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها عامل عزت، عظمت، و حفظ اسلام و اقتدار نظام است.

همدلی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها عامل حفظ نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی، رسالت بسیار سنگین و خطیری بر دوش حوزه‌های علمیه قرار گرفت که باید در کنار دانشگاه‌ها این رسالت عظیم را به درستی انجام دهند.

وی تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه نیاز امروز جوامع بشری است، در گذشته ایجاد اختلاف سیاسی از سوی دشمنان موجب می‌شد که بین حوزه و دانشگاه فاصله ایجاد شود، امروز هم سیاست استعمارگران بر این است که بین این دو قشر مهم و تأثیرگذار در حوزه علم و دین، فاصله ایجاد شود.

امام جمعه اراک افزود: در زمان طاغوت نیز حوزه و دانشگاه از یکدیگر جدا بودند که فقط نفع آن را حکومت ستم‌شاهی می‌برد و این جدایی صدمات بسیاری را به کشور وارد کرد، در حالی که بعد از انقلاب حوزه و دانشگاه هر دو فرزندان انقلاب و امام راحل بودند که باعث پیشرفت کشور و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شدند که نباید اجازه داد این جدایی دوباره بوجود آید.

وی بیان کرد: دانشگاه باید در کنار حوزه در امر پیشرفت علمی و فناوری کشور بکوشد و حوزه نیز باید در کنار دانشگاه در زمینه تربیت مدیرانی متعهد و با اخلاص و برقراری ارتباطات معنوی، اخلاقی و اجتماعی تلاش داشته باشد.

دری نجف‌آبادی خاطر نشان ساخت: در کشور دو بال توانا وجود دارد که یکی دانشگاه و دیگری حوزه است، این دو بال باید با هم و در کنار هم برای تحقق اهداف امام، شهدا و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی فداکاری و مجاهدت کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه حوزه علمیه باید در ابعاد اسلامی و انسانی پیش ‌قراول باشد، ادامه داد: روحانیت و علمای دین باید بکوشند در زمینه تبلیغ و ارشاد در عرصه دین و اندیشه گام‌های بلندی بردارند.

دری نجف‌آبادی بر لزوم فراهم سازی زیرساخت‌ها و امکانات در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه مربوط به سال‌های دور است و باید همچون دانشگاه‌ها که از امکانات و تجهیزات روز برخوردار هستند، برای ارتقاء سطح حوزه‌های علمیه نیز امکانات و زیرساخت‌های مناسب فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه بازوی یک پیکرند، خاطرنشان ساخت: هدف حوزه و دانشگاه خدمت به اسلام، قرآن و نظام است و هر قدمی که بر می‌دارند باید در راستای وحدت، هم‌دلی و وفاق بین یکدیگر باشد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: دانشگاه‌ها نیز باید بکوشند به آخرین پیشرفت‌های علوم  و فن‌آوری‌های جدید دنیا دست یابند و تجاری سازی علوم را تحقق بخشند.

دری نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به روز حقوق بشر گفت: معنای حقوق بشر این است که باید در موارد نقض حقوق بشر و ملت‌ها به دور از مسایل سیاسی و تبعیض عادلانه برخورد کند که متاسفانه برخورد دوگانه کمیسیون حقوق بشر مایه ننگ آن‌ها شده است.

وی اظهار داشت: در حالی که ایران اسلامی هیچ جنایتی را مرتکب نشده، قطعنامه‌های بی‌رحمانه‌ای را علیه ایران تصویب می‌کنند، این در حالی است که هر روز جنایت‌های فراوانی در غزه، سوریه، بحرین، عراق، و... رخ می‌دهد و حقوق بشر که بازیچه‌ای از سوی آمریکا و غرب به شمار می‌رود، تنها با سکوت در مقابل این همه جنایت و وحشی‌گری نظاره‌گر است و هیچ اقدام انسانی انجام نمی‌دهد.

امام جمعه اراک همچنین در مورد مسایل اخیر مصر گفت: امروز در حالی که بعد از سال‌ها، ملت مصر از حکومت ظالمانه نامبارک رهایی یافته‌اند، کسانی که منافع‌شان در این کشور به خطر افتاده در پی ایجاد آشوب و جنگ داخلی در این کشور هستند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: دشمن مصر و ملت‌های مسلمان اسرائیل غاصب است و ملت 80 میلیونی مصر باید بدانند که دعواهای سیاسی جز کشتار، خون و خون‌ریزی و عقب‌افتادگی برای این کشور چیز دیگری به دنبال ندارد.

اشاره به روز دانشجو و شهادت آیت‌الله دستغیب از دیگر محور‌های سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول