اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

رهنمودهای رهبری نباید از خاطر مسئولان فراموش شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان رهنمود‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را موجب خیر دنیا و آخرت برای کشور دانست و تأکید کرد: رهنمودهای ارزشمند رهبر نباید از خاطر مردم و مسئولان فراموش شود.

رهنمودهای رهبری نباید از خاطر مسئولان فراموش شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در اجتماع عظیم مردمی که به شوق زیارت ضریح خامس آل‌عبا به مصلای مهدیه آمده بودند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی تذکراتی داده و با مردم و به‌ویژه مسئولان اتمام حجت کردند که لازم است موارد مطرح شده از سوی ایشان پیگیری و اجرا شود.

وی ایجاد تمدن نوین اسلامی در کشور را از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: تمدن مد نظر رهبری باید در محتوا و درون مایه اسلامی باشد.

خطیب جمعه اهواز خاطرنشان کرد: مقصود رهبری از تمدن اسلامی، پیشرفت کشور در زمینه اقتصاد، تکنولوژی و صنعت همراه با اجرای فرهنگ اصیل اسلامی و ناب محمدی (ص) در زندگی تک تک مردم و رعایت سبک و ظواهر زندگی ایرانی-اسلامی است.

موسوی جزایری تصریح کرد: اگر صنعت، اقتصاد و تکنولوژی کشور پیشرفت کند اما درون آن از اخلاق و فرهنگ اسلامی تهی باشد و براساس تقلید از غرب اجرا شود، تمدن نوین اسلامی حاصل نشده و قطعاً از این پیشرفت صنعتی صرف، متضرر خواهیم شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات شفافی تکلیف شرعی خود را در این زمینه انجام دادند اما اگر مسئولان در سیاست گذاری و مردم در اجرا به آن عمل نکنند، گناهکار خواهند بود.

تبریک تصاحب پهپاد

امام جمعه اهواز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت سپاه پاسداران در شکار پهپاد را تبریک گفت.

موسوی جزایری اظهار داشت: با تأییدات خداوند متعال و توجهات حضرت ولیعصر (عج) سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق شدند یک فروند هواپیمای جاسوسی نظامی بدون سرنشین مربوط به دستگاه نظامی آمریکا را که به حریم هوایی کشورمان تجاوز کرده بود سالم فرود آورند و تصاحب کنند.

ارادت به اهل بیت، ثمره تقوا است

خطیب جمعه اهواز در ادامه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز، حماسه حضور هزاران عاشق اباعبدالله حسین (ع) برای زیارت ضریح منور آن امام را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: خداوند محبت اهل بیت (ع) را مزد و پاداش دوستی خود قرار داده و یکی از جلوه‌های تقوا، ارادت نسبت به اهل بیت (ع) است.

موسوی جزایری افزود: مجموعه‌ای که به نام ضریح خامس آل‌عبا ساخته شده به‌زودی در مرقد مطهر و شریف نصب خواهد شد و مانند جلد قرآن و جامه کعبه با ارزش و دارای حرمت خاصی است که وقتی نسبت به آن اظهار ارادت می‌کنیم در حقیقت نسبت به صاحب آن، مولایمان حسین ابن علی (ع) اظهار مودت و ارادت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حضور با شکوه مردم خوزستان از بدو ورود این ضریح به استان تاکنون در شهرهای مختلف صحنه‌ها و جلوه‌های ویژه‌ای از عشق به اباعبدالله حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت خلق کرده و جوانان و بزرگسالان بسیاری، مسیر شهرهای مختلف را به عشق زیارت این ضریح پیاده پیموده‌اند.

صحیفه سجادیه؛ اخت القرآن

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با اشاره به 25 محرم سالروز شهادت علی ابن الحسین امام سجاد (ع) این مناسبت را به نمازگزاران تسلیت گفت.

موسوی جزایری از کتاب صحیفه سجادیه به عنوان اخت القرآن و زبور آل محمد (ص) یاد کرد و گفت: در دوران خفقان که نزدیک شدن به ائمه اطهار (ع) بسیار دشوار و حتی محال بود، امام سجاد (ع) با دعا تعلیمات بسیاری در زمینه‌های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی و اخلاق اسلامی به شیعیان دادند که اکنون در این کتاب موجود است.

وی توصیه کرد: صحیفه سجادیه به عنوان یک کتاب معجزه آسا بیش از پیش در کلاس‌های درس و مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد و برای جوانان بازگو شود.

خطیب جمعه اهواز تأکید کرد: امروز همه آحاد جامعه از بزرگ تا کوچک و به‌ویژه نسل جوان تشنه معارف اهل بیت (ع) هستند و نیاز دارند که با تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بیشتر آشنا شوند و مفاهیم و دستورات آن را فرا گیرند.

انتهای‌پیام/2247/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول