اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک:

سند جامع توسعه ورزش شهرداری اراک تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک از تدوین سند جامع توسعه ورزش شهرداری اراک با مشارکت مراکز علمی و پژوهشی خبر داد.

سند جامع توسعه ورزش شهرداری اراک تدوین می‌شود

مجتبی خراجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری به ویژه در سال‌های اخیر توسعه و ارتقای سطح فرهنگ و ورزش در جامعه شهری بوده که در این راستا طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی را به انجام رسانده است.

وی اظهار داشت: تدوین و تهیه سند جامع ورزشی شهرداری با مدد از اندوخته‌های علمی و پژوهشی اساتید و صاحب ‌نظران عرصه علم و دانش گام بلندی است که قطعا می‌تواند سبب موفقیت‌های بیشتری برای مجموعه ورزش اراک و استان باشد.

مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: به این منظور نشست مشترکی با مسئولان و اساتید دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی اراک با هدف توسعه و تعمیق ورزش انجام شد و مقرر گردید همکاری‌های دو جانبه بین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که به عنوان بزرگ‌ترین واحد جامع آموزشی غرب کشور می‌باشد صورت گیرد.

معاون فرهنگی شهرداری اراک با اشاره به اینکه ورزش به عنوان یک ابزار فرهنگی نقش بسیار موثری در سلامت و شادابی جامعه ایفا می‌کند، افزود: با تدوین سند جامع ورزش که با تلاش و تخصص اساتید حوزه‌های مختلف از جمله دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی تدوین خواهد شد می‌توانیم با برنامه و بنیادی‌تر در راستای جامعه‌ای سالم و شاداب گام برداریم و ورزش را هم از نظر عمومی و هم از نظر حرفه‌ای توسعه دهیم. 

خراجی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه ورزش در استان وجود دارد، گفت: مصمم هستیم با تشکیل اتاق فکر و ایجاد مرکز مطالعات تخصصی ورزش در استان و با کمک از نخبگان عرصه علم و پژوهش در زمینه ورزش قدمی کوچک برای توسعه فرهنگ غنی ورزش برداریم و جایگاه اراک و استان را آن چنان که شایسته است ارتقا بخشیم.

وی مهم‌ترین دست‌آورد تقویت حوزه ورزش در میان نسل جوان را سلامت روح و جسم، خود باوری، خود جوشی و حس اعتماد به نفس دانست و اظهار داشت: امیدواریم با تدوین سند جامع توسعه ورزش، تشکیل اتاق فکر و ایجاد مرکز مطالعات تخصصی در حوزه ورزش بسیاری از چالش‌ها و مشکلات موجود در عرصه ورزش عمومی و حرفه‌ای بر طرف شود.

مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: همکاری‌ شهرداری با مراکز پژوهشی، نخبگان عرصه علم، و صاحب ‌نظران و اساتید عرصه ورزش می‌تواند در آسیب شناسی ورزش در رشته‌های مختلف، استعدادیابی و شناخت ورزشکاران  مستعد، ورزش اراک و استان را یاری دهد و سطح آن را ارتقا بخشد.

خراجی خاطر نشان ساخت: ایجاد تیم‌های پایه، توجه به ورزش‌های محله‌ای، توسعه فرهنگ ورزش عمومی برای شهروندان و ایجاد فضایی مطلوب به منظور مشارکت عمومی شهروندان در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک است که با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول