اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی:

10 درصد جمعیت جهان معلولند/ایران 7 میلیون معلول دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: معلولان بزرگ‌ترین اقلیت دنیا هستند که 10 تا 12 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند.

10 درصد جمعیت جهان معلولند/ایران 7 میلیون معلول دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد اکبری‌مطلق بعد از ظهر امروز در همایش معلولان که در محل تالار محراب شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ایران بیش از هفت میلیون نفر معلول زندگی می‌کنند که از این تعداد 80 هزار نفر متعلق به خراسان‌جنوبی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت معلولان بر دوش حاکمیت است، افزود: متولی اصلی معلولان، بهزیستی و رسیدگی به امور زندگی، مایحتاج و خدمات مورد نیاز معلولان نیز به عهده سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: جامعه هدف بهزیستی به صورت مستمر وغیرمستمر و بسته به تعداد افراد خانوار از 40 تا 75 هزارتومان مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

اکبری‌مطلق یادآور شد: معلولان بزرگ‌ترین اقلیت دنیا هستند که 10 تا 12 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند.

*فعالیت 41 مرکز شبانه‌روزی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد 41 مرکز شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد شش مرکز در فردوس فعال است.

اکبری‌مطلق مراکز توانبخشی را شامل سه گروه شبانه‌روزی، روزانه و مراقبت در منزل عنوان کرد و افزود: سازمان بهزیستی به ازای هر نفر در مراکز شبانه‌روزی 200 هزارتومان، در مراکز روزانه 120 هزارتومان و برای هر نفر مراقبت در منزل 80 هزارتومان یارانه پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به استعدادهای درخشان معلولان تصریح کرد: معلولان همواره در مسابقات ورزشی خوش درخشیده و مقام‌های خوبی را نیز کسب کرده‌اند که می‌طلبد به توانایی و استعدادهای معلولان ورزشکار بیش از پیش توجه شود.

انتهای پیام/69007/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول