اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

آخرین دستاوردهای پژوهشی در چهارمحال و بختیاری رونمایی می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری از رونمایی دستاوردهای پژوهشی جدید در این استان همزمان با هفته پژوهش خبر داد.

آخرین دستاوردهای پژوهشی در چهارمحال و بختیاری رونمایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین نافیان ظهر امروز در جلسه هماهنگی هفته پژوهش این استان اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذر ماه را با توجه به نامگذاری 25 آذر با عنوان روز پژوهش و فناوری، با کسب مجوز از شورای فرهنگ عمومی به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری کرده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت علم و پژوهش در دست‌یابی به اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی، گفت: تولید و توسعه علم و دست‌یابی به فناوری برای ارتقای جایگاه علمی کشور و کسب ثروت در راستای بهبود زندگی مردم و رفاه عمومی مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان و محققان کشور است.

وی، بسترسازی برای تجاری‎سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه‌یافته را مهم‌ترین هدف از برگزاری هفته پژوهش دانست و گفت: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران، تبیین وضعیت موجود در پژوهش و فناوری، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی و فناوری و برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت دانشگاه و جامعه از دیگر این اهداف است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در هفته پژوهش می‎توان زمینه‌ای فراهم کرد تا کلیه ذی‌نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده برنامه‌ریزی و اقدامات مهم‌تر و بهتری را در دستور کار خود قرار دهند.

نافیان از تشکیل و فعالیت پنج کمیته ستاد هفته پژوهش این استان خبر داد و گفت: کمیته علمی، اجرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، نمایشگاه و فن بازار و کمیته شهرستان‌ها از جمله این کمیته‌هاست که هر یک برنامه‌های ویژه‌ای در این هفته اجرا می‌کنند.

وی، رونمایی از دستاوردهای جدید پژوهشی این استان را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته پژوهش برشمرد و متذکر شد: برپایی جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، بزرگداشت همایش پژوهشگران و نشست‌های تخصصی، نواختن زنگ پژوهش در مدارس استان و تبلیغات رسانه‌ای از مهمترین این برنامه‌هاست.

نافیان با گرامیداشت هفته پژوهش، افزود: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور و به تبع آن در استان است.

انتهای پیام/68004/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول