اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به طور موقت

خودروهای آتش‌نشانی کرج در خیابان‌های اصلی مستقر شدند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: برای اجرای یک طرح ضربتی امداد و نجات به طور موقت خودروهای آتش نشانی این شهرستان در معابر و خیابان‌های اصلی کرج مستقر شدند.

خودروهای آتش‌نشانی کرج در خیابان‌های اصلی مستقر شدند

سعید صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ساختار جغرافیایی و بافت و تراکم جمعیتی شهرستان کرج به صورتی است که در صورت کوچک‌ترین بحران و یا حادثه‌ای شاهد ازدحام جمعیتی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کلانشهر کرج به دلیل جمعیتی حدود 2 میلیون نفری و تردد خودروهای بسیار در خیابان‌ها و مسیرها شاهد ترافیک‌های سنگین در اکثر ساعات روز است که این امر امدادرسانی در لحظات حساس را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

این مسئول افزود: به همین منظور طرحی را در دست اجرا داریم که بر اساس آن خودروها و ماموران آتش‌نشانی در مناطق پر جمعیت و پر تردد شهر مستقر می‌شوند.

صفری افزود: این تجهیزات در زمان وقوع حادثه بلافاصله به محل ماموریت اعزام شده و خدمات امداد و نجات را ارائه می‌کنند.

وی بیان داشت: حضور در سطح شهر خودروها، تجهیزات و ماموران آتش‌نشانی موجب می‌شود که فاصله وقوع حادثه تا حضور ماموران به حداقل ممکن برسد.

صفری ادامه داد: البته اجرای طرح فوق به صورت موقت بوده و از روز 15 آذر به مدت 2 ما اجرایی می‌شود که در صورت موفق بودن طرح، برای تداوم اجرای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر خودروهای آتش نشانی در چه مناطقی مستقر شده‌اند؟ گفت: پیش از اجرای طرح یک بررسی جامع در مورد مناطق مختلف کلانشهر کرج انجام و در نهایت 14 نقطه که از نظر جغرافیایی و تراکم جمعیتی و ترافیکی نیازهای بیشتری داشتند انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: ماموران آتش‌نشانی در این مناطق مستقر شده و در صورت وقوع حادثه از همان محل برای امدادرسانی عازم ماموریت می‌شوند.

صفری در پایان تاکید کرد: این طرح برای خدمات‌رسانی بهتر و سریعتر به شهروندان به ویژه در لحظات حساس و بحرانی طراحی و اجرا شده و امیدواریم دستاوردهای لازم را برای شهر داشته باشد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول