اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده

55 درصد اطلاعات جمعیت چهارمحال و بختیاری ثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از ثبت ۵۵ درصدی اطلاعات تمام جمعیت استان در سامانه پزشک خانواده خبر داد.

55 درصد اطلاعات جمعیت چهارمحال و بختیاری ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی پیش ازظهر امروز در نشست شورای معاونان این دانشگاه، اظهار داشت: استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان از سال 89 به عنوان استان‌های پایلوت برای اجرای طرح پزشک خانواده انتخاب شدند.

وی با اشاره به ثبت 55 درصدی اطلاعات تمام جمعیت استان در سامانه این طرح، افزود: تاکنون 95 درصد جمعیت شهری و 45 درصد جمعیت روستایی ثبت اطلاعات شده است.

این مسئول همچنین با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده به منظور اجرای این طرح، گفت: تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال برای اجرای بهتر طرح پزشک خانواده در این استان هزینه شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف برنامه پزشک خانواده، گفت: عدالت در سلامت، ارائه خدمات سلامت به صورت تیمی، جلب مشارکت مردم در ارتقای سلامت، جلب مشارکت سایر بخش‌های توسعه در برنامه‌های سلامت، ارائه خدمات سلامت در قالب نظام ارجاع، اصلاح شیوه زندگی مردم از جمله این اهداف محسوب می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده علاوه بر ویزیت پزشک، خدمات پیشگیری و پاراکلینیکی با هزینه کمتر در مراکز دولتی دریافت می‌کنند، عنوان کرد: هر یک از اعضای خانواده می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

خسروی هدف از انجام طرح پزشک خانواده را جلوگیری از سرگردانی مردم و رضایتمندی آن‌ها دانست و متذکر شد: با این اقدام مردم راحت‌تر می‌توانند نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: سیستم نوبت‌دهی کلینیک‌ها باید با تقویت تجهیزات و نیروی کار خود در رفع مشکلات مردم موثرتر عمل کند.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول