اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

آغاز ثبت‌نام و انتخاب پزشک خانواده از 20 آذر در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: مرحله ثبت‌نام و انتخاب پزشک خانواده از روز دوشنبه 20 آذرماه در شهرستان اردبیل آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام و انتخاب پزشک خانواده از 20 آذر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و بهداشت مرکز استان اردبیل اظهار داشت: مرحله دیگری از طرح ملی پزشک خانواده برای ثبت‌نام اعضای خانوارها و همچنین انتخاب پزشک مورد نظر انجام می‌شود تا گام به گام به اجرایی شدن این طرح برسیم.

وی تصریح کرد: در دوشنبه هفته آتی خانوارها برای انتخاب پزشک خانواده به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مراجعه کرده و می‌توانند به صورت آزاد و انتخابی پزشک خانواده خود را تعیین کنند.

اکبری با یادآوری اینکه شرط ثبت‌نام در این مرحله و انتخاب پزشک خانواده مستلزم داشتن بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و یا کمیته امداد امام خمینی (ره) است، خاطر نشان کرد: افراد باید در هنگام مراجعه مدارک مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: افراد فاقد بیمه می‌بایست با مراجعه به دفاتر صدور بیمه اجتماعی مستقر در مراکز خدمات درمانی شهرستان نسبت به برخورداری از مزایای طرح بیمه سلامت اقدام کنند.

رئیس شورای سلامت مرکز استان در ادامه سخنان خود بیان کرد: از 25 اردیبهشت ماه امسال مرحله سرشماری و تکمیل فرم اطلاعات الکترونیکی با مراجعه تیم‌های پرسشگر به منازل شهروندان در مدت زمان سه ماه از نیمه اول سال به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: 400 هزار نفر با بیش از 95 درصد ساکنان شهری در این سرشماری خانوارها مشارکت و اطلاعات مربوط به فرم‌های پرسشگری نیز به سامانه سراسری سلامت ایرانیان منتقل شده و به ثبت رسیده است.

اکبری طرح پزشک خانواده را از ابتکارات ارزشمند و ماندگار دولت دهم در فصل بهداشت و درمان اعلام کرد و یادآور شد: قطعاً همه مردم از عایدات این طرح در درازمدت بهره‌مند شده چرا که بسیاری از کشورهای دنیا تجربه بهره‌مندی از مزایای پزشک خانواده و نظام ارجاع را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل گفت: ‌در شهر اردبیل برای انتخاب محل ثبت‌نام پزشک خانواده باید به همراه یک کارشناس ماما یا پرستار به 29 مرکز بهداشتی و پایگاه‌های درمانی مستقر در مناطق مختلف شهری مراجعه کنند تا به سرعت از خدمات و راهنمایی‌های لازم استفاده کنند.

وی افزود: در این 29 مرکز بهداشتی و پایگاه‌های درمانی مستقر در مناطق مختلف شهری راهنمایی‌های لازم و همچنین پذیرش از مراجعان برای مرحله دیگری از این طرح همگانی را انجام می‌دهند.

اکبری پزشک در نظر گرفته شده برای هر دو هزار و 500 نفر را یک پزشک عمومی برآورد کرد و اظهار داشت: آمادگی شهرستان اردبیل در این مرحله حاکی از پیش‌‌بینی بیش از 65 درصد برخورداری از جمعیت ثبت‌نام‌کننده است که امیدواریم در این مرحله به این هدف‌گذاری دست یابیم.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل در پایان تصریح کرد: با توجه به مشخصات پزشک خانواده واجد شرایط افراد می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های نزدیک به محل سکونت خود در این طرح ثبت‌نام کنند با اینکه مراجعه عوامل متولی در مراحل بعدی برای اجرای حتمی و نهایی طرح ملی پزشک خانواده در مرکز استان ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62004/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول