اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی:

تکمیل زیر‌ساخت‌ راه‌های کشور نیازمند افقی 20 ساله است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: زیرساخت‌های‏ راه‏های کشور به‏ ویژه راه‏آهن باید به شدت توسعه پیدا کند ولی تکمیل این زیرساخت‏ها به سرمایه‏گذاری و افق زمانی 20 ساله نیازمند است.

تکمیل زیر‌ساخت‌ راه‌های کشور نیازمند افقی 20 ساله است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، اسماعیل احمدی‏مقدم ظهر امروز در مانور آغاز طرح زمستانی پلیس راه که با حضور رئیس پلیس راهور، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس اورژانس کشور، رئیس سازمان جمعیت هلال‏احمر و سایر مسئولان کشوری، استانی و محلی در آبعلی برگزار شد، اظهار داشت: باید همه فعالیت‏ها در زمینه رسیدن به نقطه بهینه به کاهش سوانح رانندگی سوق داده شود.

وی ادامه داد: گام‏های بسیاری برداشته شده و همه ساله رقم تلفات ناشی از حوادث جاده‏ای رو به کاهش است.

احمدی‏مقدم اضافه کرد: با وجود تلاش‏های انجام شده در این زمینه و کاهش تلفات ناشی از آن، اما همچنان مشاهده می‏شود که ارقام سوانح رانندگی همچنان اعداد بزرگی است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: با مسئله‏ای که با کاهش شش درصدی کشته‏شدگان حوادث رانندگی در حال پیش‏روی است، پیش‏بینی می‏شود امسال این آمار به حدود 19 هزار جان‏باخته برسد.

وی ادامه داد: این هم عدد بزرگی است؛ شاید در دوران جنگ و هشت سال دفاع مقدس سالانه همین تعداد شهید داشتیم.

احمدی‏مقدم اضافه کرد: در گذشته و در حوزه امداد و نجات از هر سه مصدوم، دو نفر جان خود را از دست می‏دادند؛ اما امروز این آمار به یک نفر از هر سه نفر رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در هفت سال اخیر یعنی بازه زمانی بین سال‏های 84 تا 91 آمار کشته‏شدگان به یک سوم تنزل پیدا کرده است.

تغییر الگوی حمل و نقل ضرورت دارد

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با تأکید بر لزوم تغییر الگوی حمل و نقل در کشور خاطرنشان کرد: این تغییر می‏تواند شامل اتکای بیشتر به حمل و نقل عمومی باشد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‏‌های راه‏های کشور به‏ ویژه راه‏آهن باید به شدت توسعه پیدا کند و البته این امر در حال توسعه است که در همین زمینه مسئولان امر زحمت بسیاری می‏کشند؛ ولی تکمیل این زیرساخت‏ها به سرمایه‏گذاری و افق زمانی 10 تا 20 ساله نیازمند است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: یک نهاد به تنهایی نمی‏تواند در زمینه کاهش تلفات رانندگی مؤثر باشد، بلکه این مهم نیازمند وجود طرحی جامع، تقسیم نقش‏ها و حرکتی منسجم است.

انتهای پیام/25682/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول