اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون شهردار مشهد

17 تقاطع همسطح و غیرهمسطح در قالب سه پروژه شهری کلنگ خورد

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد گفت:سه پروژه شهری در مشهد با هدف تسهیل عبور و مرور امروز کلنگ خورد.

17 تقاطع همسطح و غیرهمسطح در قالب سه پروژه شهری کلنگ خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید گشایشی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات سه پروژه عظیم عمرانی در مشهد اظهار داشت: در این پروژه‌ها سه منطقه از مناطق کور ترافیکی در عبور و مرور درون‌شهری و بیرون‌شهری مورد توجه قرار گرفته است.

گشایشی عملیات اجرایی پروژه کمربندی جنوبی را یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های عمرانی در شهر توصیف کرد و ادامه داد: این سه پروژه، در سه منطقه کمربندی جنوبی مشهد، تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام و تقاطع غیرهمسطح جانباز- آزادی اجرا می‌شود.

وی افزود: نخستین پروژه کمربندی 27 کیلومتری جنوبی مشهد بوده که در آن 15 تقاطع همسطح و غیرهمسطح و چهار دوربرگردان پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به فاز نخست عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهر خاطر نشان کرد: کمربندی جنوبی مشهد در مسیر بولوار شهید برونسی تا بزرگراه مشهد- باغچه بوده که فاز نخست آن از حدفاصل بولوار شهید برونسی تا طالقانی به طول 11 کیلومتر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پروژه عمرانی کمربندی جنوبی که به همت شهرداری مشهد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز به‌کار کرده، در دیگر مسیرهای خود تقاطع غیرهمسطح برون‌شهری و شهرستان تا هاشمیه به طول 5 کیلومتر، هاشمیه تا طالقانی به طول 4800 متر، تقاطع غیرهمسطح طالقانی تا تقاطع همسطح نامجو و از تقاطع همسطح نامجو تا آزادراه باغچه قرار را شامل می‌شود.

گشایشی با بیان اینکه پیمانکار این پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است گفت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان برآورد شده و بازه زمانی آن سه سال است.

وی یادآور شد: در آغاز اجرایی عملیات کمربندی جنوبی یکی از موانع معارض و تملک مجموعه نظامی و نیروی انتظامی و پادگان‌ها بوده که با بررسی و پیگیری در بحث تملک و رفع معارض حل ‌شدنی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد از کلنگ‌زنی دو پروژه دیگر یاد کرد و گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام واقع در زیرگذر بولوار وحدت به سمت بولوار راه‌آهن (شهید کامیاب) و همسطح طلاب به سمت طبرسی، دومین پروژه آغاز شده در ظهر امروز بوده که با حضور مسئولان استانی کلنگ خورد.

گشایشی اعتبار این پروژه را 20 میلیارد تومان برآورد کرد و اذعان داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام با توجه به قرارگیری آن در حریم حرم می‌تواند کمک شایانی به رفع گره ترافیکی چهارراه مقدم طبرسی کند و همکاری بخش‌های مرتبط سبب تسریع در اتمام پروژه در بازه زمانی یکساله می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد از سومین پروژه شهری تقاطع غیرهمسطح جانباز- آزادی در ظهر امروز خبر داد و تاکید کرد: این تقاطع بلوار جانباز به بولوار آموزگار در ضلع شرقی بولوار آزادی متصل و با احداث دوربرگردان زیرگذر در محور بولوار آزادی در تسهیل رفت و آمد مؤثر است.

گشایشی زیبایی این سازه پل را حائز اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: این پل پس از پل قائم در طراحی و سازه خود بسیار مورد توجه قرار گرفته تا علاوه بر کارکرد و مسائل ایمنی، زیبایی نیز لحاظ شود.

وی ادامه داد: هزینه اجرای این پروژه 20 میلیارد تومان تخمین زده شده و در بازه زمانی 12 ماه به پایان می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد زمان اعلام شده جهت اتمام پروژه‌ها را در گرو رفع به موقع معارض و تحصیل حریم دانست.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول