اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

متولیان گردشگری فارس کاری برای این حوزه انجام نداده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه متولیان گردشگری فارس چه کرده‌اند، گفت: جذب گردشگر در شیراز در حد ظرفیت‌های آن نیست.

متولیان گردشگری فارس کاری برای این حوزه انجام نداده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حق نگر بعد از ظهر امروز در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: توسعه گردشگری از آرزوهای دیرین مردم این دیار و بزرگ‌ترین مسئله امروز شهر شیراز است.

وی افزود: شهری مانند شیراز و استان فارس با این همه قابلیت، وجود حرم احمدبن موسی (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت، آثار تاریخی و فرهنگی از قبیل تخت جمشید که ایران را در جهان به آن می‌شناسند و بزرگانی از مانند حافظ و سعدی و صدها عالم برجسته و جاذبه دیگر، باید از نظر گردشگری جایگاه متفاوتی با امروز داشته باشد.

حق نگر تصریح کرد: متولیان گردشگری باید پاسخ دهند که برای رونق گردشگری چه کرده‌اند.

وی بیان کرد: اگر گردشگری شیراز در جایگاه شایسته خود قرار داشت بسیاری مسائل از قبیل فقر و بیکاری در استان فارس ریشه‌کن می‌شد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز برای گفته‌های خود مثال آورد و ابراز داشت: برخی بهانه می‌آورند که رونق گردشگری در برخی کشورهای همسایه به دلیل وجود کاباره و مجاز بودن پوشش‌های نامتعارف گردشگران است.

وی اضافه کرد: در شهر قونیه ترکیه با 850 هزار نفر جمعیت سه برابر جمعیت شهر گردشگر جذب می‌شود و در این شهر مشروب‌فروشی وجود ندارد و 80 درصد زنان نیز محجبه هستند.

حق نگر بیان کرد: در شهر رامسر با جمعیت 85 هزار نفر 40 پروژه گردشگری به ارزش یک‌هزار و 800 میلیارد تومان در دست اجرا است در حالی که شیراز و فارس با این همه جاذبه یک پروژه آبرومند برای ارائه به گردشگران ندارد.

وی در ادامه ابراز داشت: وضع حجاب و پوشش بسیاری از توریست‌ها از نحوه پوشش برخی خانم‌های ایرانی مطلوب‌تر است و نباید این مسائل را بهانه عدم توجه به این محور مهم توسعه دانست.

حق نگر همچنین گفت: جوانان ما مانند سال‌های گذشته با فوتبال زمین خاکی و الک دولک اقناع نمی‌شوند و برای تخلیه تنش‌های درونی آنها باید امکاناتی نو و مدرن فراهم کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ورود توریست و گردشگر به کشوری آرام و زیبا با مردمانی خونگرم و اهل معنویت، روند صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به جهان را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول