اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری آبیک خواستار شد

تسریع رسیدگی به مشکلات کشاورزان

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک خواستار تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات کشاورزان از سوی مسئولان مربوطه شد.

تسریع رسیدگی به مشکلات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید بغدادی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان آبیک باید بر تخصیص سهمیه کود، آب و سموم مورد نیاز کشاورزان نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند و با آموزش الگوی جدید کشت محصولات کشاورزان را در تولید محصولات زراعی مرغوب و مقرون به صرفه یاری کنند.

وی افزود: مسئولان باید با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی لازم در راستای استفاده بهینه کشاورزان از امکانات موجود در شهرستان آبیک و افزایش تولید محصولات کشاورزی گام‌های موثری بردارند.

این مسئول بر نظارت مسئولان مربوطه در بخش کشاورزی به ویژه جلوگیری کشاورزان از کشت خشخاش تأکید کرد و گفت: کشت محصولات کشاورزی باید از سنتی‌بودن خارج شده و به سمت مکانیزه‌شدن حرکت کند تا بتوان میزان تولیدات انواع محصولات کشاورزی را افزایش داد و نیز از نظر اقتصادی به بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان سر و سامان بخشید و بازار رقابت را افزایش داد.

 

30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی اختصاص یافته است

سرپرست فرمانداری آبیک با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی شهرستان اختصاص یافته است، تصریح کرد: امسال 105 پروژه برای بخش کشاورزی تعریف شده است که خوشبختانه در جذب اعتبارات شهرستان آبیک رتبه خوبی را کسب کرده است.

وی با اشاره به ضرورت احداث سیلو در شهرستان آبیک اظهار داشت: با توجه به مجوزهای صادر شده در زمینه احداث سیلو و اختصاص زمین متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

این مسئول اضافه کرد: برای احداث سیلو سه مجوز صادر شده است که یک زمین در جوار نیروگاه شهید رجایی به یک سرمایه گذار واگذار شد، ولی تنها در حد یک حصار کشی باقی مانده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک بیان کرد: ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی تسهیلات خوبی را در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی اختصاص می‌دهد، ولی متأسفانه واقعیت این است که احداث سیلو در حد زمین باقی مانده بنابراین می‌طلبد که سرمایه‌گذاران تکلیف احداث سیلو را تعیین کنند، چرا که در صورت عدم تحقق این امر، زمینی که از اراضی منابع طبیعی به سرمایه گذاران واگذار شده مسترد می‌شود.

انتهای پیام/77006/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول