اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب آبیک:

استقرار واحدهای صنعتی در روستاها کارشناسی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور آب شهرستان آبیک گفت: برای استقرار واحدهای صنعتی در روستاها با چارچوب خاص و رده‌بندی‌های کارشناسی شده صورت گرفته است.

استقرار واحدهای صنعتی در روستاها کارشناسی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، فضلعلی عبداللهی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: رده‌بندی‌های حفاظتی و منابع طبیعی برای استقرار واحدهای صنعتی در روستاها تعیین شده است که با توجه به ظرفیت واحد، نزدیکی به روستا، نزدیکی چاه آب شرب روستایی و بستر رودخانه‌ها واحدهای صنعتی در آن محل استقرار می‌یابند.

وی افزود: در تأمین آب برای واحدهایی که خارج از روستاها مستقر می‌شوند حفر چاه و تخصیص آب چاه‌های کشاورزی پروانه‌دار موجود و مصرف آب مورد نیاز زیر 10 متر مکعب و به فاصله دو کیلومتر از طریق اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک صورت خواهد گرفت که با تحقق این امر سالم‌سازی، تأمین آب و اشتغال‌زایی لازم تحقق خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه برخی از اهالی روستاها موفق نشده‌اند سوخت مورد نیاز خود را تأمین کنند که امیدواریم مسئولان مربوطه در رفع مشکل موجود تدابیر لازم را بیندیشد.

مدیر اداره امور آب شهرستان آبیک در خصوص فرم 5 چاه‌های غیر مجاز گفت: سوخت چاه‌های غیر مجاز فرم 1 مورد تایید وزارت نیرو است ولی در خصوص سوخت چاه‌های آب فرم 5 تاییدیه لازم صورت نگرفته است و پروانه صادر نمی‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: به چاه‌های فرم 1 فعلا سه ماهه سوخت داده شده است و این در حالی است که برای چاه‌های فرم 5 یک بار و برای یک ماه سوخت لازم داده شده است.

وی در پایان اظهار داشت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار مهمترین برنامه خدمات‌‌دهی به کشاورزان است که در دستور کار اداره امور آب شهرستان آبیک قرار دارد.

انتهای پیام/77006/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول