اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر آبیک خواستار شد

ضرورت استقرار واحدهای هایتک در شهرک صنعتی آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر آبیک بر استقرار واحدهای صنعتی هایتک و پاک در شهرک صنعتی شهر آبیک واقع در شمال این شهر تأکید کرد.

ضرورت استقرار واحدهای هایتک در شهرک صنعتی آبیک

منیره اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: متأسفانه برای واگذاری زمین برای شهرک صنعتی در شمال شهر آبیک با اعضای شورای اسلامی شهر آبیک و شهرداری هماهنگی لازم صورت نگرفته بود و مسئولان راه و شهرسازی بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های شوراهای اسلامی شهر آبیک و شهرداری اقدام به واگذاری کردند.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر آبیک و شهرداری مخالف استقرار صنایع در این شهر نیستند، بلکه اگر رایزنی لازم با شورای اسلامی شهر آبیک و شهرداری صورت می‌گرفت به جای شمال شهر آبیک می‌بایست جنوب شهر را در نظر گرفت چراکه در حال حاضر علاوه بر استقرار شهرک صنعتی، شهرک دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز قرار است در آینده نزدیک مستقر شوند که البته کارخانه آسفالت هم در سمت شمال شهر واقع شده که به طور زنجیره‌وار به هم ارتباط دارند.

این مسئول ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم که در استقرار واحدهای صنعتی توجه ویژه داشته باشند تا تمام استانداردهای زیست محیطی و آلایندگی و پساب واحدهای صنعتی رعایت شود و صنایع پاک در این شهرک صنعتی استقرار یابند گرچه از لحاظ اشتغال‌زایی و افزایش درآمد اقتصادی شهرستان آبیک کمک شایانی می‌کند ولی نباید صنایعی مستقر شوند که در آینده مردم شهر آبیک را با چالش مواجه کند و واقعیت تلخ شرکت سیمان آبیک که سال‌های متمادی است گریبانگیر مردم است دوباره تکرار شود و هنوز که هنوز است سریال مشکل آلایندگی این شرکت ادامه داشته باشد.

اسکندری تصریح کرد: واحدهای صنعتی باید استقرار یابند که یا هیچگونه آلایندگی نداشته باشند و یا کم‌ترین آلایندگی را داشته باشند و از لحاظ زیست محیطی مردم را دچار مشکل نکند.

وی بیان کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی مجوزهایی را صادر کنند که به  نفع مردم شهر آبیک باشد و در کنار صنایع، مردم را از خدمات لازم بهره‌مند سازند و به طور قانونی و نصب فیلترهای لازم نسبت به صدور جواز به سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

این مسئول اذعان کرد: گرچه برای انتقال شهرک صنعتی از شمال شهر به سمت جنوب شهر پیگیری‌هایی صورت گرفت ولی متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و این در حالی است که مسئولان قول مساعد داده‌اند که صنایع پاک و از نوع الف را در شهرک صنعتی مستقر کنند و امیدواریم به این قول مساعد خود تحقق ببخشند تا مردم با کمال آرامش و سلامتی کامل در شهر آبیک نفس کشیده و زندگی کنند.

تخصیص اعتبار لازم برای احداث پل روگذر ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک با اشاره به ضرورت احداث پل روگذر از سمت اتوبان شهر آبیک به سمت شمال این شهر گفت: با توجه به استقرار شهرک دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و شهرک صنعتی از مسئولان استان قزوین می‌خواهیم که برای احداث پل روگذر از بودجه‌های استانی در قالب طرح ملی اعتباراتی را در نظر بگیرند چراکه از عهده شورای اسلامی شهر آبیک و شهرداری خارج است و این در حالی است که در داخل شهر آبیک نیز زمین وجود ندارد و توسعه شهر در شمال شهر در حال انجام است که می‌طلبد مسئولان استان قزوین برای احداث پل روگذر تدابیر لازم را بیاندیشند.

اسکندری با اشاره به مکاتبات صورت گرفته شورای اسلامی شهر آبیک در خصوص جا‌به‌جایی دکل‌های برق در سطح شهر آبیک با نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با هماهنگی و برنامه‌ریزی وزارت نیرو در حل این مشکل شهر آبیک تدابیر لازم را بیاندیشند تا بسیاری از اراضی شهر آبیک از دکل‌های برق آزاد شده و قابل بهره‌برداری شوند، چراکه تا شعاع خاصی مردم نمی‌توانند نسب به ساخت و ساز اقدام کنند.

انتهای پیام/77006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول