اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسنوند مطرح کرد

در حق استان بوشهر ظلم شده است / پیگیری تفکیک مدیریت برق بوشهر از استان فارس

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با بیان اینکه پیگیری تفکیک مدیریت برق استان بوشهر از شرکت برق منطقه‌ای فارس است، گفت: متأسفانه در برخی بخش‌های از جمله برق و فاضلاب در حق استان بوشهر ظلم شده است.

در حق استان بوشهر ظلم شده است / پیگیری تفکیک مدیریت برق بوشهر از استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند یکشنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: بی‌برنامگی و عدم پیگیری مسائل استان در سطح کشور از سوی مدیران استانی موجب عقب‌ماندگی استان بوشهر شده است.

حسنوند ادامه داد: باید همگام با برنامه توسعه کشور، استان بوشهر را در مسیر توسعه قرار دهیم و در این زمینه مدیران استانی باید نهایت تلاش و پیگیری خود را برای جذب اعتبارات ملی انجام دهند.

وی افزود: مدیران و فرمانداران با آمار و ارقام دقیق علمی، کار برنامه‌ریزی بودجه‌ای استان را پیش ببرند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی علمی روند توسعه استان را تسریع کنیم.

در بخش بودجه آب و فاضلاب به استان بوشهر ظلم شده است

استاندار بوشهر در ارتباط با وضعیت و طرح‌های در دست اجرای استان بوشهر در بخش آب و فاضلاب گفت: تمام طرح‌های آب و فاضلاب استان بوشهر باید در ردیف بودجه ملی قرار می‌گرفت اما متأسفانه در این بخش به استان بوشهر ظلم شده است.

حسنوند بیان کرد: با وجود وضعیت بدی که در بخش آب و فاضلاب و اعتبارات این بخش در استان داریم باید بیش از گذشته در این حوزه وقت گذاشته و پیگیر مشکلات آن باشیم.

وی تأکید کرد: ده‌ها عنوان در بودجه سالانه ملی وجود دارد و باید پیگیر باشیم اما پیگیری خوبی از سوی مدیران استانی نشده و ظلمی که در حق این استان شده از تهران نبوده بلکه از سوی خود مدیران این استان بوده است.

شرکت برق منطقه‌ای فارس به استان بوشهر بدهکار است

استاندار بوشهر در ارتباط با وضعیت تأ‌مین برق استان بوشهر نیز اظهار داشت: در بخش تأسیسات برق حق استان بوشهر بیش از آن چیزی است که تاکنون داده شده است و شرکت برق منطقه‌ای فارس به استان بوشهر بدهکار است.

حسنوند گفت: قرار نیست چون مدیریت برق استان بوشهر در استان فارس است حق این استان در بخش برق داده نشود و یک استان در فقر برق به سر ببرد اما استان دیگر از همه امکانات برق برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال تفکیک مدیریت برق استان بوشهر از استان فارس هستم، خاطرنشان کرد: نگاه ما در جلسات عالمانه و نقد یکدیگر است و بنای مچ‌گیری نداریم و همانطور که از مدیران استانی سوال و جواب می‌کنم مدیران کشوری هم که در جلسات حضور می‌یابند باید پاسخگوی عملکرد خود در مورد استان بوشهر باشند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مصوبات شورای برنامه‌ریزی حکم مصوبه هیئت دولت را دارد، اظهار داشت: رایزنی مدیران برای جذب بودجه ملی، به تسریع در اجرای پروژه‌ها کمک می‌کند ضمن اینکه برای حل مشکلات، پیمانکاران هم موثر هستند.

برای صنعت استان بوشهر باید مراسم اربعین بگیریم

حسنوند افزود: حداقل 130 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران استان بوشهر مربوط به سال گذشته پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد پول پیمانکاران را نگه دارد و باید در اسرع وقت حق آنان پرداخت شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با وجود اینکه اولویت مهم ما برای استان در بخش صنعت است اما بخش صنعت در استان بوشهر تعطیل است و باید برای آن مراسم اربعین گرفت چرا که از مردن آن خیلی وقت است که می‌گذرد.

حسنوند تاکید کرد: فرمانداران استان بوشهر باید موضوع جذب اعتبارات مربوط به ارزش افزوده و آلایندگی را پیگیری و توزیع کنند.

انتهای پیام/66006/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول