اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

آغاز کشت پاییزه در اراضی کشاورزی آمل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از آغاز کشت پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت پاییزه در اراضی کشاورزی آمل

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: در سال‌ جاری 47 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل زیر کشت پاییزه قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه این کشت به منظور بهره‌برداری بهینه از زمین‌های کشاورزی و نیز درآمد بیشتر بهره‌برداران صورت گرفته یادآور شد: همه ساله کشت پاییزه تحت عنوان کشت دوم در زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل انجام می‌گیرد.

امینی افزود: امسال نیز به دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بارش‌های به موقع باران و همت کشاورزان، 47 هزار و 471 هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر کشت پائیزه رفت.

وی با اشاره به کشت محصولات مختلف در پاییز بیان کرد: کشت پائیزه شامل شبدر، انواع سبزیجات و صیفی‌جات، لوبیا سبز، انواع علوفه، کاهو، باقلا سبز، کشت مجدد و پرورش رتون و سایر اقلام دیگر است.

وی گفت: این کشت بلافاصله بعد از برداشت برنج آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به خدمات ارائه شده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به کشاورزان تصریح کرد: حمایت جهاد کشاورزی از این کشت شامل تخصیص و توزیع انواع کود شیمیایی، خدمات مشاوره‌ای، توصیه‌های فنی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی است.

وی با اعلام اینکه زمین‌های مستعد شهرستان آمل محصولات مناسبی را به بار می‌آورد، اظهار داشت: در سال‌ جاری سه بار از اراضی شالیزاری آمل برنج برداشت شده است.

امینی یادآور شد: استفاده به موقع از سم و کود و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، میزان بهره‌برداری از زمین‌های زراعی را افزایش می‌دهد.

انتهای ‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول