اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

شهدا الگوی ملت‌های آزادیخواه/ شهدا فرزندان عاشورا هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، شهدا را فرزندان عاشورا خواند و گفت: شهدا با اتصال قلب و روحشان به کربلا و الگوپذیری از نهضت عاشورا از حسین زمان خود دفاع کردند.

شهدا الگوی ملت‌های آزادیخواه/ شهدا فرزندان عاشورا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سردار غلامعلی ابو‌حمزه پیش از ظهر امروز در یادواره 12 شهید روستاهای اشترمل، جیجانکوه و احمد‌آباد در مسجد جامع روستای اشترمل، با بازخوانی چگونگی و چیستی رخداد تاریخی واقعه خونین کربلا پنج جریان را عامل اصلی اتفاق عاشورا دانست و افزود: جریان‌های خوارج، طالبان قدرت و ثروت، حزب باد، شکاکان و گروهی بی‌بصیرت که به خونخواهی عثمان مقابل حق زمان ایستادند هر کدام به واسطه خصیصه وجودی خود بستر‌ساز عاشورای سال 61 شدند.

وی یادگیری و فهم درس‌های عاشورا را لازم دانست و تأکید کرد: مهمترین عاملی که در عصر کنونی ما را در انجام رسالت، مسئولیت‌‌ها و شناخت و انتخاب درست مسیر و هدف هادی خواهد بود عبرت گرفتن از عبرت‌های نهضت عاشورای حسینی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در توصیه به محضر علما و روحانیون، ابراز کرد: رخدادهای صدر اسلام با مصادیق و شرایط 34 سال انقلاب منطبق و شفاف‌سازی شود تا مردم راه خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه 2 دسته شامل متحجرین احمق و منافقان زیرک کمر اسلام را می‌شکنند، متذکر شد: افراد پرورش‌یافته افکار لیبرال‌ دموکراسی که با راه ولایت سازگاری ندارند در جریان فتنه سال‌های 78 و 88 با هدف براندازی در مقابل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادند.

ابوحمزه ادامه داد: علاوه بر فتنه و دسیسه‌های سال‌های 78 و 88 شش فتنه‌ دیگر که در 34 سال حیات انقلاب رخ داد از سوی دشمنان خارجی و داخلی به منظور براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.

وی تأکید کرد: با عنایت پروردگار مردم ولایتمدار، بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی با تدابیر مدبرانه امام خمینی (ره) و خلف بر حق ایشان مقام معظم رهبری ترفندها را خنثی و دشمنان خارجی و داخلی را با ذلت و خواری تمام شکست دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: چرا افرادی که یار امام (ره) و سابقه مبارزاتی و مسئولیتی بالا در نظام داشتند، هنوز با گذشت سه سال می‌بینیم همچنان سکوت کرده‌اند؟ چرا آب در آسیاب دشمن می‌ریزند؟ تا جای که آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی به طور صریح اعلام کردند‌ بهترین جریانی که می‌تواند نقش مخالف در ایران بازی کند جنبش سبز است.

وی اضافه کرد: چرا اینها به تعبیر رهبری خط مشی خود را مشخص نمی‌کنند؟ چرا توبه نمی‌کنند؟ و سکوت خود را نمی‌شکنند و به مردم نمی‌پیوندند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: حب دنیا، ضعف و یا عدم بصیرت و اطاعت نکردن از ولی و امام بر حق، سه عامل اساسی وقوع نهضت عاشورا و فتنه‌ها در 34 سال از حیات انقلاب اسلامی ایران است.

وی تأکید کرد: یادواره شهدا بستر مهیا شده از سوی شهدا برای بیداری مردم است تا مسیری را که امام امت مشخص کرده به صورت توفنده توسط ملت ادامه داده شود.

ابوحمزه افزود: شهدا با خون خود به انقلاب اسلامی عزت جهانی دادند و الگوی بزرگی برای ملل جهان در خروش علیه استکبار و ایادی دست‌نشانده شدند.

وی شهدا را فرزندان عاشورا خواند و تصریح کرد: شهدا با اتصال قلب و روحشان به کربلا و الگوپذیری از نهضت عاشورا از حسین زمان خود دفاع کردند.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه شکوه و عظمت امروز ایران اسلامی در دنیا مرهون گذشت و ایثار شهدا است، اظهار داشت: تبعیت محض از ولی فقیه بزرگ‌ترین راهکار برای زنده ماندن و استمرار راه امام (ره) و شهداست.

عسگر مجیدی اذعان کرد: یادواره شهدا بستری مهیا شده از سوی شهیدان برای پیمان مجدد ما با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و شهدا است که ما باید از این فرصت به بهترین شکل بهره‌ ببریم.

در پایان این مراسم با مداحی حاج مهدی منصوری مداح کشوری اهل بیت (ع) میهمانان سفره معنوی شهیدان بر عزای شهید کربلا و یارانش سینه زدند.

انتهای پیام/89010/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول