اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد ملی نخبگان همدان:

پژوهش‌ها در حال تبدیل به فناوری هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان همدان با تأکید بر اینکه باید فرهنگ پژوهش در جامعه درونی شود، گفت: پژوهش‌ها در حال تبدیل به نتایج نهایی یعنی فناوری هستند.

پژوهش‌ها در حال تبدیل به فناوری هستند

خسرو پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: آن چه باید به صورت عملیاتی در هر استان و به خصوص استان همدان اتفاق بیافتد ارج نهادن به محققانی است که در طی سنوات اخیر توانسته‌اند با فعالیت‌های فکری خود و حمایت‌های دولت، انواع محصولات را در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی ایجاد کنند.

وی با تأکید بر لزوم تقویت و اشاعه تفکرات پژوهشی خاطرنشان کرد: فعالیت محققان و پژوهشگران بیانگر این واقعیت است که طی چند سال اخیر کشور ما در حوزه‌های پژوهشی اقدامات مؤثری انجام داده و رتبه‌های علمی و پژوهشی ما در سطح بسیار بالای جهانی قرار دارد.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان همدان بیان کرد: این بیانگر این واقعیت است که هم اکنون حوزه‌های پژوهشی مراکز علمی با سرعت و دقت بالایی با محوریت توسعه این بخش فعال شده و نیروهای پژوهشگر نیز در این زمینه فعال شده‌اند.

وی افزود: هفته پژوهش زمانی مناسب برای ارج نهادن به پژوهش‌هایی است که هر روز در حال وسعت یافتن است و در این میان دارای توانمندی‌ها و استعدادهای بسیار با ارزشی در سطح ملی و از جمله سطح استانی هستیم که به تدریج باید به منظور حفظ این جریان مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

پیری بیان کرد: در نگرشی دیگر به هفته پژوهش، تحقیقات انجام شده در سطح ملی و استانی در معرض بازدید عموم قرار می گیرد و در این میان افراد نیازمند به محصولات تحقیقاتی، با توجه به ظرفیت‌های تبدیل شده از حالت بالقوه به بالفعل به صورت عملیاتی از این پژوهش‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از آن جا که طی دو سال اخیر هفته پژوهش با عنوان هفته پژوهش و فناوری تغییر یافته، بیشتر به دنبال طرح مباحث فرهنگی و فرهنگسازی، ارائه محصولات و تقدیر از محققان و پژوهشگران برتر هستیم و در این میان قدم به قدم مسیرهای اصلی خود را طی کرده و در حال عمق‌بخشی به مباحث هستیم.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان همدان تصریح کرد: پژوهش‌ها هرگز متوقف نشده و در حال تبدیل به نتایج نهایی یعنی فناوری هستند که در هفته پژوهش نیز این امر دیده شده و رو به گسترش است تا جایی که در برخی طرح‌ها فرآیند تبدیل پژوهش به فناوری، منجر به تولید محصول نهایی شده است.

وی اظهار کرد: امید است طی سال‌های آینده شاهد افزایش تعداد پژوهش‌های تبدیل شده به فناوری در راستای برطرف شدن نیاز مردم در سطح بخش خصوصی و دولتی باشیم.

پیری در همین رابطه یکی از مباحث مهم هفته پژوهش امسال را  ارائه فعالیت‌های بنیاد نخبگان عنوان کرد و افزود: با اعمال نظر مسئولان بنیاد نخبگان استان همدان فعالیت مجدد خود را آغاز کرده و امید است بتوانیم تسهیلات و خدمات بنیاد را در این هفته معرفی کنیم.

وی بیان کرد: با انجام این اقدامات، نخبگان استان همدان که تا کنون فاقد متولی بوده‌اند، در تولیت بنیاد نخبگان همدان قرار گرفته و با حمایت دفتر بنیاد مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان همدان خاطرنشان کرد: امید است در طی هفته پژوهش بتوانیم، زمینه افزایش آگاهی مخاطبان اصلی بنیاد را از حمایت‌ها و تسهیلات افزایش داده و آن را به نخبگان، اساتید، محققان و تمام کسانی که در حوزه نوآوری، خلاقیت و شکوفایی استعدادهای درخشان نقش ویژه‌ای دارند عرضه کنیم.

وی در پایان مهمترین رسالت این بنیاد را مطابق با آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر این استان، حمایت از مخترعان و صاحبان ایده‌های نو، کشف و هدایت افراد مستعد و حمایت از  آنها برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان عنوان کرد.

انتهای پیام/89005/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول