اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماهه گذشته صورت گرفت

صادرات 150 میلیون دلاری پسته زرندیه

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی زرندیه از صادرات 150 میلیون دلاری پسته این شهرستان در هشت ماهه گذشته خبر داد.

صادرات 150 میلیون دلاری پسته زرندیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احمد قره‌بیگلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار تن از پسته تولیدی این شهرستان به کشورهای خارجی ارسال شد که این میزان معادل 80 درصد کل پسته تولیدی است.

وی تصریح کرد: عمده پسته تولیدی این شهرستان به اتحادیه اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و آمریکای مرکزی صادر شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی زرندیه بیان داشت: پسته تولیدی این شهرستان که به صورت ارگانیک تولید می‌شود از مرغوبیت و شهرت بالای جهانی برخوردار است و خوشبختانه تحریم‌ها هیچ تاثیری در صادرات این محصول نداشته است.

قره‌بیگلو ادامه داد: شهرستان زرندیه یکی از قطب‌های مهم تولید پسته در استان و کشور است که صادرات این محصول نقش ارزنده‌ای در اقتصاد ایفا می‌کند.

وی خاطر نشان ساخت: آب و هوای مساعد شرایط بسیار خوبی را برای تولید و پرورش پسته در زرندیه فراهم ساخته و امید می‌رود با راه‌اندازی پایانه صادراتی محصول پسته در این شهرستان شاهد توسعه فعالیت‌های تولید و صادرات این محصول باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی زرندیه با بیان اینکه در شهرستان زرندیه هفت هزار و 300 هکتار باغ پسته وجود دارد، اظهار داشت: ‌تاکنون 10 هزار تن پسته از این باغات برداشت شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به 11 هزار تن پسته برسد.

قره‌بیگلو  با بیان اینکه ساخت پایانه صادراتی پسته زرندیه از سال 86 در زمینی به وسعت 17 هکتار آغاز شده است، گفت: متاسفانه تاکنون این پایانه تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده، این در حالی است که راه اندازی پایانه صادراتی پسته یکی از نیازهای پسته کاران این شهرستان است و مسئولان باید در این زمینه حمایت‌های بیشتری داشته باشند.

وی بیان داشت: تولید پسته در زرندیه نقش بسیار موثری در رفع مشکل اشتغال داشته است به طوری که هم اکنون  سه هزار نفر در این منطقه به فعالیت در زمینه کشت و تولید پسته مشغول هستند.

وی میانگین برداشت پسته در هر هکتار از باغات این شهرستان را 1.5 تن اعلام کرد.

به گفته وی احمدآقایی، فندوقی، اکبری و کله‌قوچی از مهم‌ترین ارقام پسته تولیدی این شهرستان است.

انتهای پیام/87001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول