اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرستان شوش در مجلس خواستار شد

چاره‌اندیشی برای تامین آب کشاورزی در خوزستان

خبرگزاری فارس : نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی خواستار چاره‌اندیشی برای تامین آب کشاورزان خوزستانی شد.

چاره‌اندیشی برای تامین آب کشاورزی در خوزستان

سید راضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: شوش با داشتن موقعیت استراتژیک در حوزه کشاورزی یکی از شهرستان‌های برتر به حساب می‌آید ولی مشکلات در حوزه تامین آب کشاورزی برای این صنعت در شوش مشکل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دیدار با وزیر نیرو در این باره افزود: اصلی‌ترین مشکل کشاورزان در سال‌جاری تامین آب برای زمین‌های زراعی است و این امر سبب شد که تابستان امسال با توجه به محدویت‌هایی که دولت در برداشت رودخانه‌های این شهرستان ایجاد کرده مردم از کشت تابستان بی‌بهره باشند.

نماینده شوش با تاکید بر رفع مشکلات کشاورزان گفت: با توجه به اینکه عشایر منطقه معیشت خود را از راه کشاورزی می‌گذرانند چنانچه آب مورد نیاز آنها تامین نشود مشکلات فراوانی برای آنها پیش خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: به کشت نرسیدن زمین‌ها نه تنها باعث ایجاد مشکلات برای مردم می‌شود بلکه آنها را در بازپرداخت تسهیلات خود هم دچار مشکل کرده است و ادامه این امر در پاییز و زمستان می‌تواند ضمن کاهش تولید محصولات کشاورزی باعث ایجاد مشکلات فراونی برای فعالان بخش کشاورزی شود.

نماینده مجلس شهرستان شوش دلیل این امر را سد سازی معرفی کرد و خاطر نشان کرد: سد سازی در رودخانه‌های کرخه مانند سد سمره آبگیری و برداشت غیر کارشناسی شده به استان‌های بالا دست به دلیل اجرای خودسرانه و غیر کارشناسی انتقال آب رودخانه‌های منتهی به دشت خوزستان از جمله علت‌های این امر است.

وی همچنین در ادامه ضمن اشاره به مشکلات توزیع برق در شهرستان شوش رفع این مشکلات را با امکانات فعلی غیر ممکن دانست و افزود: برای رفع این مشکلات باید با سرعت عمل بیشتر در راستای رفع مشکلات سخت‌افزاری، تهیه ماشین‌آلات مکانیکی و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها قدم برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوش در زمینه‌های کشاورزی بسیار پر رونق بوده و مشکلات تامین آب کشاورزان از جمله حادترین مشکلات سال‌جاری بوده است که بسیاری از زمین‌های شهرستان را از کشت محروم ساخته است.

انتهای پیام/72006/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول