اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

تسهیلات 186 میلیارد تومانی بخش کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: تسهیلات بخش طرح‌های توسعه‌ کشاورزی گیلان از بالغ بر 117 ملیارد تومان به 186 میلیارد تومان افزایش رسیده است.

تسهیلات 186 میلیارد تومانی بخش کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در نشست کار گروه طرح توسعه کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش میزان تسهیلات بخش کشاورزی، اظهار کرد: میزان تسهیلات بخش طرح‌های توسعه کشاورزی گیلان، 117 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که با افزایش 69 میلیارد تومانی به بیش از 186 میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 441 طرح با اشتغالزایی 10 هزار نفر برای دریافت 140 میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها در بخش تولیدات دامی، صنایع تبدیلی، مکانیزاسیون، تولیدات گیاهی، دامپزشکی، شیلات، ابریشم، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی به شعب بانک کشاورزی معرفی شده است.

به گفته استاندار گیلان، تاکنون 67 میلیارد تومان به 2 هزار و 557 طرح مصوب و 50 میلیارد تومان تسهیلات به 2 هزار و 259 طرح پرداخت شده است که زمینه اشتغالزایی 2 هزار و 800 نفر را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر توسعه گاوداری‌ها در سطح استان گفت: برای توسعه این بخش به یک‌هزار خانوار روستایی زیر پوشش کمیته امداد استان به ازای 3 رأس دام برای هر خانواده مبلغ 8 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

هاشم‌نیا ابراز کرد: با توسعه پرورش گاو شاهد افزایش تولید شیر و گوشت و نیز فعال‌تر شدن کارخانه‌های لبنیات استان خواهیم بود.

وی از تولید 2 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ تا پایان سال جاری در استان خبر داد و افزود: تولید این آمار تا خرداد سال آینده به 4.5 میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

این مسئول، بهره‌برداری از طرح‌های مذکور را موجب افزایش میزان تولید گوشت مرغ استان به میزان 9 درصد تولید کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه ماسال، فومن و صومعه‌سرا در جذب و ارائه تسهیلات و حمایت از طرح‌های کشاورزی در بین شهرستان‌های استان عملکرد قابل توجهی داشته‌اند، تصریح کرد: چهار جلسه بعدی کار گروه توسعه بخش کشاورزی گیلان در شهرستان‌های رودبار، املش، سیاهکل و رودسر برای آسیب‌شناسی و تقویت بخش کشاورزی این شهرستان‌ها تشکیل می‌شود. هاشم‌نیا اضافه کرد: اگر شهرستانی نتواند تا 10 روز آینده اعتبارات و تسهیلات خود را جذب کند میزان اعتبارات تسهیلاتی بخش کشاورزی آن کاهش پیدا می‌کند و به شهرستان‌هایی که عملکرد بهتری داشته‌اند اختصاص می‌یابد.

وی بر ضرورت تسریع و در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به طرح‌های بزرگ کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: با حمایت از طرح‌های بزرگ کشاورزی می‌توان شاهد اشتغالزایی و رشد بیشتر اقتصادی و کشاروزی استان و  کشور بود.

استاندار گیلان به تأمین کودهای مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد و افزود: کشاورزان می‌توانند برای دریافت کودهای مورد نیاز خود به اداره‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و نیز دفاتر تعاون روستایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول