اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای 5 مانور عملیاتی نیروهای امدادی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون پنج مانور عملیاتی برای آمادگی طرح‌ زمستانی توسط امدادگران این جمعیت در این استان اجرا شده است.

اجرای 5 مانور عملیاتی نیروهای امدادی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی

یحیی زینالپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به منظور آماده‌سازی نیروهای جمعیت هلال احمر استان برای حضور فعال در طرح زمستانی تاکنون پنج مانور عملیاتی در شرایط سخت در نقاط مختلف استان اجرا شده است.

این مسئول عنوان کرد: در این عملیات‌ها سعی شده تا در مورد امداد جاده‌ای، کوهستانی و کولاک و سرمای شدید آموزش‌های لازم به کارآموزان و امدادگران داده شود تا نیروها آمادگی لازم برای حضور در شرایط واقعی را داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی افزود: آمادگی نیروها برای اعزام به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این جمعیت انجام گرفته تا در مواقع بحرانی مشکلات احتمالی رخ نداده و در صورت پیش آمدن نیز درصد خطرات آن کاهش یابد.

وی برقراری اسکان اضطراری و انبار تغذیه در مسیرهای مواصلاتی بین راهی را از دیگر فعالیت‌های این جمعیت در فصل زمستان معرفی کرد و گفت: امکان اسکان اضطراری و انبار تغذیه برای مواقعی پیش‌بینی شده که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی مردم قادر به استفاده از جیره خود نبوده و نیاز به محل استراحت و یا جیره خشک داشته باشند.

زینالپور تعداد نفرات به‌کارگیری شده در طرح زمستانی سال 91 را حدود 60 نفر روز عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد افراد برای شرکت در عملیات‌های جاده‌ای و بین شهری آمادگی کافی را کسب کرده و در هر شرایطی آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.

این مسئول هماهنگی فرمانداران و مدیران ادارات شهرستانی را یکی از نیازهای مهم در زمینه مدیریت حوادث جاده‌ای عنوان کرد و متذکر شد: تمام نیروهای امدادی در شهرستان‌ها با مشکلاتی همانند عدم هماهنگی مدیران شهرستانی مواجه هستند و این در حالی است که امدادرسانی در بهترین شرایط و کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

وی در مورد اقدامات انجام‌ شده برای ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها برای آشنایی با حوادث و سوانح جاده‌ای اذعان داشت: این آموزش‌ها از طریق رسانه ملی و به روش‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌گیرند تا در مواقع حساس شاهد خود امدادی مردم در مرحله اول باشیم که این امر یکی از مهم‌ترین امور در کاهش تلفات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول