اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها هوشیاری همه را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندرود با اشاره به رواج نگران‌کننده انحرافات در عزاداری‌ها گفت: جلوگیری از این انحرافات هوشیاری همه را می‌طلبد.

جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها هوشیاری همه را می‌طلبد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، همزمان با سالگرد شهادت امام سجاد(ع) بیرق متبرک به ضریح مقدس سید الشهدا در میدان امام حسین(ع) روستای دارابکلا نصب شد.

در این مراسم آئینی که با شور و شعف مردم و جوانان این روستا همراه بود، امام جمعه میاندرود در سخنانی با اشاره به تلاش‌هایی که در قرون گذشته برای انجام عزاداری‌های پسندیده انجام گرفته است از رواج برخی ناهنجاری و بدعت‌ها بنام عزاداری سید الشهدا ابراز گله‌مندی کرد و خواستار هوشیاری همه برای جلوگیری از تکرار و اشاعه آن شد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری با تاکید بر تلاش‌هایی که طی 6 سال گذشته در این منطقه درباره رواج سنن پسندیده در مراسم و عزاداری‌ها انجام گرفته بود افزود: وجود و رواج انحرافات خواسته علما، متدینان و عزاداران واقعی نیست، این یعنی انحراف در اصول و ارزش‌های مذهبی که قابل قبول نیست.

در پایان این مراسم که با شور و شعور حسینی همراه بود عزاداران با سینه‌زنی و مدیحه‌خوانی بیرق متبرک به تربت مطهر امام حسین(ع) را در میدان اصلی روستای دارابکلا شهرستان میاندرود برافراشتند و همزمان ندای یا حسین(ع) و یا علی(ع) در این منطقه طنین‌انداز شد.

انتهای پیام/86021/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول