اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

آیت‌الله ملک‌حسینی سدی استوار در مقابل مکاتب و فرق انحرافی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی در مقال همه فرق و مکاتب انحرافی به خصوص بهاییت و شیخیه ایستادگی و مقابله کرد و دشمن واقعی عرفان‌های کاذب نوظهور بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی سدی استوار در مقابل مکاتب و فرق انحرافی بود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید فاضل رضوی اردکانی عصر امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت نماینده ولی‌فقیه و نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در منطقه جنوب کشور و چه بسا در میان روحانیت عالم تشییع عالمی شجاع‌تر از آیت‌الله ملک‌حسینی کمتر داشته‌ایم.

وی با ذکر پاره‌ای از این خصوصیات به خصوص شجاعت آیت‌الله ملک‌حسینی ابراز داشت: در هنگامی که در اوج مبارزات نهضت بسیاری به صدور اعلامیه بسنده می‌کردند تنها دو تن از روحانیون آن زمان برای امام راحل پیغام فرستادند که آماده مبارزه مسلحانه هستیم که این دو یکی آیت‌الله آیت‌الهی در لار و دیگری آیت‌الله ملک‌حسینی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه به مدارج علمی آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره کرد و گفت: ایشان استاد مسلم در علوم فقه و اصول و ادبیات بودند که مسائل عرفانی را به خوبی درک کرده بودند هر چند که مخالف عارف نماهایی بود که برای خود دکان باز کرده بودند و تنها به عرفایی کامل و حقیقی همچون امام راحل اعتقاد داشتند.

رضوی اردکانی با بیان این‌که اگر آیت‌الله ملک‌حسینی در قم می‌ماند از زمره مراجع عظام تقلید می‌شد، تصریح کرد: ایشان با وجود این‌که در حوزه علمیه فارس در رأس امور قرار داشت یک قدم هرگز برای مرجعیت برنمی‌داشت.

این استاد حوزه در ادامه به مبارزه و مقابله آیت‌الله ملک‌حسینی با گروهک‌ها و فرق ضاله اشاره کرد و گفت: این عالم مجاهد و اندیشمند در مقابل مذاهب ساختگی به خصوص بهاییت ایستاد و آن‌ها را رسوا می‌کرد که از جمله می‌توان به شیخیه‌ها در مرودشت و آباده اشاره کرد.

وی از مبارزات آیت‌الله ملک‌حسینی در مسجد حبیب شیراز سخن به میان آورد و گفت: پس از سخنرانی ایشان چنان از زمین و هوا این مسجد را مورد اصابت قرار دادند که لرزه بر تن هر انسانی می‌افتاد ولی مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در همان اثنا به فرماندار نظامی فارس نامه می‌نویسد و وی را بابت کشتار مردم تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه به مجاهدات آیت‌الله ملک‌حسینی در پس از شکل‌گیری انقلاب و حضور در جبهه و جنگ و تقدیم فرزندش در راه اسلام اشاره کرد و گفت: ابوالشهید بودن از دیگر افتخاراتی است که نصیب آن عالم ربانی شده و نشان دهنده این است که نه در حرف و سخن بلکه در عمل در میدان جنگ و جهاد قرار داشت.

انتهای پیام/2571‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول