اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه همدان:

تصادفات منجر به فوت امسال در همدان کاهش داشت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه همدان با اشاره به وضعیت آمار تصادفات طی امسال گفت: تصادفات منجر به فوت در همدان نسبت به سال گذشته 15 فقره کاهش داشته است.

تصادفات منجر به فوت امسال در همدان کاهش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد خیری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف کلی طرح زمستانی در همدان اظهار داشت: کاهش حوادث جاده‌ای، کمک به مصدومین و امدادرسانی از اهداف کلی طرح زمستانی است.

وی در خصوص نحوه فعالیت مأموران انتظامی در طرح زمستانی خاطرنشان کرد: اولویت فعالیت با محورهای اصلی و سپس راه‌های فرعی و در نهایت راه‌های روستایی است و در سه گردنه مهم به صورت 24 ساعته حضور داریم.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به حوادث و تصادفات گردنه اسدآباد یادآور شد: سال گذشته در گردنه اسدآباد تصادفات مختلفی رخ داد و در سال جاری با تمهیدات اداره کل راه و شهرسازی و اقدامات صورت گرفته امیدواریم حادثه‌ای در این محور رخ ندهد.

وی افزود: نصب تابلوهای هشداردهنده و اطلاع‌دهنده، ایجاد شیارهای لرزاننده، و ایجاد خاکریز در مقابل پرتگاه‌های گردنه اسدآباد از تمهیداتی بوده که اندیشیده شده است.

خیری در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تصادفات ظرف چند سال اخیر پرداخت و تأکید کرد: سال 1385 که تعداد خودروهای کشور 6 میلیون دستگاه بود 27 هزار کشته در حوادث رانندگی به ثبت رسید و در سال 90 با 14 میلیون خودرو در کشور کشته‌های حوادث رانندگی به 20 هزار نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت آمار تصادفات در هشت ماهه سال جاری گفت: با تلاش‌هایی که در راستای آگاهی بخشی جامعه صورت گرفته تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته 15 فقره کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه ستان همدان ادامه داد: در بخش تصادفات منجر به جرح 11 فقره کاهش و تصادف منجر به خسارت با کاهش چشمگیر 533 فقره‌ای مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت مادر تمام حوادث است، اظهار داشت: با افزایش 18 درصدی برخوردها نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 61 درصدی در انحراف به چپ هستیم.

خیری با اشاره به اخذ و ابطال 92 دفترچه راننده حمل و نقل عمومی تصریح کرد: به صورت تصادفی با دستگاه‌های تست اعتیاد رانندگان را مورد آزمایش اعتیاد به مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و مشروبات الکلی قرار می‌دهیم و رانندگانی که نتیجه آزمایش آنها مثبت باشد دفترچه اخذ و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس راه همدان ادامه داد: 59 درصد تصادفات توسط سواری‌ها، 15 درصد وانت‌بارها، 15 درصد موتورسیکلت‌ها و شش درصد کامیون‌ها و اندکی هم ناوگان حمل و نقل عمومی تصادفات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 44 درصد تصادفات ناشی از واژگونی بوده است، خاطرنشان کرد: 49 درصد از تصادفات در راه‌های اصلی و 51 درصد در راه‌های فرعی رخ داده است.

خیری افزود: تعداد دو دوربین در راه‌های اصلی استان نصب شده و یک دوربین کنترل سرعت دیگر در حال نصب است و به زودی 10 دوربین دیگر در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: بیشترین زمان تصادفات در ساعات 16 تا 20 است به طوری که 27 درصد حوادث رانندگی در این زمان رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راه همدان در پایان گفت: 48 درصد حوادث رانندگی مربوط به افراد بی‌سواد و زیر سیکل، 43 درصد دیپلم، هفت درصد فوق دیپلم و فقط دو درصد را افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر مرتکب شدند و هر چه قدر میزان تحصیلات افزایش یابد با کاهش تصادفات روبرو هستیم.

انتهای پیام/2499/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول