اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان:

ذخیره میوه شب یلدا کافی است / صادرات علت گرانی هندوانه

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: با وجود افزایش تقاضا در بازار میوه هیچ‌گونه مشکلی برای عرضه انواع میوه شب یلدا در اصفهان نداریم.

ذخیره میوه شب یلدا کافی است / صادرات علت گرانی هندوانه

ناصر اطرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با وضعیت ذخیره بازار میوه در اصفهان با توجه به نزدیکی شب یلدا و افزایش تقاضا اظهار کرد: هیچ‌گونه مشکلی برای عرضه انواع میوه نداریم و ذخیره کافی برای پاسخگویی به نیاز بازار فراهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت میوه در روزهای آینده افزایش می‌یابد، افزود: درصددیم این اتفاق نیفتد اما به طور طبیعی مقداری افزایش قیمت انتظار می‌رود.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان در مورد افزایش دو برابری قیمت هر کیلو هندوانه در بازار نسبت به سال گذشته بیان کرد: سال گذشته کشاورزان مقدار زیادی هندوانه کاشتند و دچار ضرر شدند، اما امسال هندوانه‌های تولیدی به سمت بهبود کیفیت رفت و با توجه به وضعیت دلار بخش قابل توجهی از این محصول به کشورهای دیگر صادر شد.

وی تصریح کرد: صادرات هندوانه برای کشاورزان مقرون به صرفه بود به همین دلیل هم اکنون شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار هستیم.

اطرج یادآور کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو هندوانه از یک‌هزار و 400 تا یک‌هزار و 800 تومان در میدان میوه است و در بازار خرده فروشی نیز با 20 درصد افزایش قیمت در حدود کیلویی یک‌هزار و 700 تا 2 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد.

وی در مورد علت گرانی انار نیز گفت: هم اکنون در میدان قیمت انار سوپر 2 هزار و 800 تومان است اما هر کیلو خرده فروشی آن در بازار با 25 درصد افزایش تا 3500 تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان اضافه کرد: قیمت موز نیز از کشور فیلیپین وارد می‌شود و مارک‌های با کیفیت آن از 3200 تا 3400 تومان قیمت گذاری شده است.

وی در مورد قیمت انواع مرکبات همچون نارنگی و پرتقال نیز ادامه داد: پرتقال تامسون جنوب بسته به نوع کیفیت از یک‌هزار و 300 تا 2 هزار تومان و پرتقال تامسون از 800 تا یک‌هزار و 300 به فروش می‌رسد و نارنگی نیز از 800 تا یک‌هزار و 500 تومان در بازار قیمت دارد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول