اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه موقت فردوس:

عزاداری‌های ائمه(ع) آسیب‌شناسی شود

خبرگزاری فارس: امام‌‌جمعه موقت فردوس گفت: باید مراسمات عزاداری ائمه اطهار و امام حسین(ع) آسیب‌شناسی شود.

عزاداری‌های ائمه(ع) آسیب‌شناسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد مرادی امروز در نخستین کرسی آزاداندیشی  دانشگاه آزاد اسلامی فردوس اظهار کرد: مسیر اصلی در رفتار و گفتار انسان رضای خداوند متعال است و بنابراین هدف از عشق باید تقرب الهی باشد.

وی افزود: انتقاد از عزاداری‌های ائمه و به ویژه امام حسین(ع) به معنای نفی عزاداری و روضه‌خوانی نیست بلکه باید این مراسم آسیب‌شناسی شود.

امام‌جمعه موقت فردوس در ارتباط با تشبیه برخی از مداحان و سخنرانان به اعمال ائمه(ع) تصریح کرد: فعل معصوم برای ما در این زمان حجت نیست چون بعضی از آن افعال ویژه و مختص معصوم است.

مرادی یادآور شد: روحانیون در این‌گونه مجالس همواره کمک‌کننده و جهت‌دهنده بوده‌اند و به نظر می‌رسد وجود یک عالم دینی در هیئات مذهبی به منظور ایجاد تعادل در رفتار و گفتار افراد، ضروری است.

وی گفت: هدف اصلی در عزاداری باید رضای خداوند باشد و اگر در این مراسم معنوی با هدف انجام اعمال خاصی چون قمه زدن به عزاداری بپردازیم از مسیر و هدف اصلی دین خارج و زمینه شادمانی دشمنان خود را فراهم کرده‌ایم.

امام‌جمعه موقت فردوس افزود: امام سجاد(ع) نخستین روضه‌خوان بر مصیبت کربلا بود که بر اساس شواهد و قرائن این امام بزرگوار هرگز به انجام اعمال سخیف و لطمه‌زنی در عزاداری نمی‌پرداختند.

*مراجع تقلید منابع مهم در عزاداری‌ها هستند

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد فردوس نیز در این نشست با تاکید بر لزوم شناخت عمیق از عزاداری‌ها اظهار کرد: مراجع تقلید در این زمان یکی از منابع اصلی در ارتباط با مراسم عزاداری هستند.

حمید رضا مرادیان ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات عزاداری‌ها به مرثیه‌ها بر می‌گردد و عدم استفاده از منابع و مستندات در عزاداری‌ ائمه به ویژه امام حسین(ع) از مهم‌ترین نکات در این باب است.

وی تصریح کرد: انحراف از هدف‌های اصلی در عزاداری‌ها، استناد به منابع غیر معتبر، گزارش‌های ذلت‌بار، دروغ و غلو کردن از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که در عصر حاضر به مراسم عزاداری‌ وارد شده است.

نخستین کرسی آزاداندیشی با موضوع آسیب‌شناسی روش‌های عزاداری به همت معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزار و دانشجویان نیز نظرات خود را در ارتباط با این موضوع عنوان کردند.

انتهای پیام/69007/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول