اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بروجرد خبر داد

تولید 30 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد بروجرد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بروجرد گفت: طی یک سال گذشته 30 طرح پژوهشی به اتمام رسیده و بیش از 40 مقاله بین‌المللی و حدود 80 مقاله در کنفرانس‌های مختلف علمی ارائه شده است.

تولید 30 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدجعفر مهدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد با اشاره به هفته پژوهش، گفت: باید بستر فعالیت‎های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فراهم شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: امسال در هفته پژوهش در راستای تحقق‌بخشی به شعار سال 91 فعالیت‎هایی صورت می‎گیرد که در نوع خود حائز اهمیت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال گام‎های موثری برداشته که بهترین اقدام تولید ملی توام با تولید علمی است.

مهدیان با بیان اینکه تولید علمی میسر نمی‌شود، مگر اینکه تفکر علمی در زمینه‎های اجرایی کار و قالب‎های علمی و عقلانی قرار گیرد، ادامه داد: این امر زمانی جامه عمل می‌پوشد که شرایطی ایجاد کنیم که فعالیت‎های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... در قالب‎های علمی منطبق بر عقلانیت و خردورزی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: حلقه اتصال توفیقات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... در سطح جامعه منوط به فعالیت‎های علمی و پژوهشی بوده که دانشگاه‎ها در این راستا نقش و رسالت خود را ایفا کرده و فعالیت‎های چشمگیری در زمینه رشد و تولید علم داشته‎اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد اذعان کرد: طبق آمار مجامع معتبر علمی از جمله پایگاه اطلاعات استنادات علمی Scapus پیش‎بینی می‎شود، ایران در تولید علم و دانش با این روند و نرخ رشد در سال 2018 رتبه چهارم جهان را به دست آورد.

مهدیان با بیان اینکه وضعیت و رتبه فعلی کشور ما از لحاظ علمی در جهان شانزدهم است و در منطقه مقام اول را در اختیار داریم، اضافه کرد: دانشگاه آزاد نه تنها در داخل کشور بالاترین شتاب رشد را داشته، بلکه در منطقه نیز رتبه اول را کسب کرده است.             

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد همچون سال‎های اخیر روند رو به رشد خود را پیش گرفته و در زمینه علمی و پژوهشی به لحاظ کمی و کیفی و در جذب دانشجو و تأسیس و تصویب رشته، رشد قابل توجهی داشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد افزود: جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد قریب به 13 هزار نفر بوده که در بیش از 140 رشته تحصیلی با بیش از 500 استاد هیئت علمی تمام وقت، نیمه وقت و حق‌التدریس مشغول به تحصیل هستند. 

مهدیان با اشاره به روند رو به رشد طرح ها و مقالات پژوهشی افزود: در این واحد 30 طرح پژوهشی به اتمام رسیده و بیش از 40 مقاله بین‌المللی توسط اساتید تمام وقت هیئت علمی در مجامع خارجی و داخلی و حدود 80 مقاله در کنفرانس‌های مختلف علمی ارائه شده و در یک سال اخیر ده‌ها پروژه آزمایشگاه و کارگاه را تأسیس و تجهیز کرده ایم و همه این موارد ظرفیت گسترده‌ای را به وجود آورده که نشان می‌دهد، واحد بروجرد در راستای رسالت علمی خویش زمینه‌های گسترش علم، تحقیق و پژوهش را فراهم کرده است.

وی ضمن نامگذاری روزهای هفته پژوهش شعار این هفته (30-25 آذرماه) در سال 91 را پژوهش تقاضامحور و تولید دانش‌بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

انتهای‌پیام/2304/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول