اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور:

مسئولیت صندوق سرمایه‌گذاری به تعاونی‌ها واگذار شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور گفت: مسئولیت صندوق ضمانت به خود تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها واگذار شده است.

مسئولیت صندوق سرمایه‌گذاری به تعاونی‌ها واگذار شد

به گزاش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری امیر میمنت آبادی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مازندران در سالن اجتماعات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، یک مؤسسه و سازمان دولتی است که در کنار بانک توسعه تعاون، زنجیره خدمت‌رسانی به بخش تعاونی را تکمیل می‌کند.

وی ادامه داد: آن حلقه مفقوده‌ای که متقاضی ایجاد تعاونی با آن مواجه بود و با وجود توجیه طرح، تشکیل تعاونی، داشتن نیرو و منابع اما با کمبود ضمانت برای اجرای طرح و سرمایه در گردش برخورد می‌کرد با راه‌اندازی این صندوق رفع می‌شود.

میمنت با اشاره به اینکه بانک‌ها مؤسساتی هستند که قبل از هر چیز با پول و سرمایه‌گذاری مردم، تامین و تشکیل شده‌اند، خاطر نشان کرد: این سرمایه باید با تضمین کافی و کامل به صورت مجدد در اختیار بخش تولید، بازرگانی و ... قرار گیرد.

وی افزود: قبل از تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، دولت به این شکل وارد عرصه سرمایه‌گذاری نشده بود و دولت با تشکیل این صندوق قصد دارد این ضمانت را به بانک‌ها ارائه کند که مبلغی از اعتبار بانک‌ها از طرف دولت تضمین می‌شود.

میمنت با بیان اینکه از این پس بانک‌ها به راحتی و با اطمینان بیشتر و بهتری وارد مشارکت و سرمایه‌گذاری با تعاونگران می‌شوند، گفت: امروز صحنه کار و تولید و کارآفرینی به شکلی نیست که یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی انتظار داشته باشد که جذب بخش دولتی شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی هم با وجود قابل توسعه بودن، به تنهایی نمی‌تواند برای یک کارآفرین عرصه ایجاد شرکت تضامنی و سهامی باشد، تصریح کرد: دولت بر اساس قانون و سیاست‌های ابلاغی و اجرایی رهبری، بخش تعاونی و کار جمعی و گروهی را تعریف کرده است و باید از این مزیت که مورد حمایت دولت است، استفاده کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با بیان اینکه مازندران در سال‌های جنگ تحمیلی از استان‌های پیشرو در فعالیت در جبهه‌ها بود، یادآور شد: امروز هم مازندران می‌تواند در بخش کشاورزی و تولید، از استان‌های خط مقدم این جبهه باشد و همچنان به حرکت و دست‌های این عزیزان نیاز داریم.

میمنت با اشاره به اینکه اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به گونه‌ای است که می‌خواهد این حرکت کاملا مردمی باشد، تصریح کرد: تشکیل این صندوق در استان‌ها باعث می‌شود بسیاری از امور به بخش غیردولتی واگذار شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت صندوق ضمانت به خود تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها واگذار شده است، اظهار داشت: اتاق تعاون که عصاره شرکت‌های تعاونی یک استان است، نمایندگی صندوق را با تمام اختیارات قابل تفویض بر عهده دارد و این مسئولیت در مازندران بر عهده اتاق تعاون استان است.

این مسئول با اشاره به اعتبار 20 میلیارد تومانی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در مازندران برای سال 91، گفت: این سقف اعتبارات مازندران است و اگر تا دو یا سه برابر این مبلغ هم طرح ارائه شود، آمادگی داریم این ضمانت را ایجاد کنیم.

میمنت با بیان اینکه این ضمانت فقط شامل اعتبارات بانک توسعه تعاون نیست و شامل همه بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بانک‌های خصوصی و مؤسسه‌های مالی و اعتباری هم در صورتی که بپذیرند تسهیلات پرداخت کنند، حاضر هستیم تا 70 یا 80 درصد ضمانت‌نامه صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز با اکثر بانک‌ها تفاهمنامه داریم اذعان داشت: امسال سال خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/86007/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول