اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود 100 موقوفه در گچساران

16 مورد از موقوفات گچساران منفعتی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: در گچساران 100 موقوفه وجود دارد که از این تعداد 16 مورد منفعتی است.

16 مورد از موقوفات گچساران منفعتی است

الله‌کس نجیبی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: وقف، عملی صالح و باقی و مصداق روشنی از تعاون و همیاری است.

وی با اشاره به اهمیت وقف عنوان کرد: ترویج هر چه بیشتر و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نیاز به همکاری و همراهی همه جانبه مردم و مسئولان دارد.

نجیبی‌فرد با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات افزود: جایگاه وقف در آیات و روایات بسیار والا و ارزشمند است.

وی با تأکید بر حفظ و احیای موقوفات و گسترش فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تصریح کرد: عایدات و درآمدهای اماکن وقفی گچساران برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی، سوگواری و با توجه به نیت‌های شرط شده توسط واقفان هزینه می‌شود.

گچساران 100 موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه بیش از 100 موقوفه در گچساران وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد در حال حاضر 16 مورد موقوفه منفعتی است.

نجیبی‌فرد خاطرنشان کرد: عواید این موقوفه‌ها، با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه و طبق نیت‌های وقف‌کنندگان هزینه و نامشان در دفتر واقفان حضرت سید الشهدا (ع) ثبت و جاودانه می‌شود.

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران، آماده ثبت موقوفه‌های جدید با نیت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یا سایر نیت‌ها است.

نجیبی‌فرد با اشاره به اینکه گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد از جایگاه مطلوبی در زمینه وقف برخوردار است، از مردم خیر خواست تا این سنت حسنه را در این شهرستان افزایش دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ادامه داد: در این شهرستان حدود 14 موقوفه وجود دارد که 80 رقبه تجاری را دارا است که بیشتر آن‌ها وقف بر مساجد و حسینیه‌های خاص است.

نجیبی‌فرد با اشاره به وجود یک مورد موقوفه مسکونی عواید‌دار اظهار داشت: درآمد این موقوفه صرف خرید البسه برای دانش‌آموزان روستای ماهور باشت و یک دوم آن نیز صرف هزینه‌های مسجد این روستا می‌شود.

وی یک مورد موقوفه تجاری با سه رقبه را از دیگر موقوفات موجود در گچساران عنوان کرد و افزود: درآمد این موقوفه نیز صرف مراسم سیدالشهدا(ع) می‌شود.

نجیبی‌فرد خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر با توجه به تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته، در زمینه تشویق مردم برای روی‌آوردن به این سنت حسنه و الهی بیش از 22 مورد وقف در گچساران داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعدادی از این موقوفات در آینده‌ای نزدیک منفعتی می‌شود، تصریح کرد: در مقایسه با شهرستان‌های همجوار، گچساران رتبه بالایی در زمینه وقف دارد.

انتهای‌پیام/82001/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول