اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

اخذ مجوز ممیزی هیئت مستقل برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مجوز ممیزی هیئت مستقل برای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده است.

اخذ مجوز ممیزی هیئت مستقل برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری زنجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از جذب 41 متخصص در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: 37 نفر از این تعداد در حال حاضر در بخش‌های مختلف درمانی در حال ارائه خدمت هستند.

وی از اجرای طرح پزشک مقیم در اورژانس‌های استان زنجان خبر داد و افزود: فاز نخست این طرح در بیمارستان‌های مرکز استان اجرا شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان زنجان تاکید کرد: استقرار متخصصان در اورژانس‌های بیمارستان‌ها در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رضایت مردم انجام شده است.

وی از خرید دستگاه امحای زباله با ظرفیت یک‌هزار لیتر خبر داد و گفت: این دستگاه برای ارائه خدمت در بیمارستان آیت‌الله موسوی خریداری شده است.

سروری اضافه کرد: دستگاه سی‌.تی.اسکن در دو بیمارستان امیرالمومنین خدابنده و امدادی ابهر نصب شده است.

وی از اخذ مجوز برای ایجاد رشته‌های دکترا در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و افزود: اخذ این مجوزها منجر به ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی برای آموزش تحقیقات و عرضه محصولات در عرصه سلامت به کشور می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اخذ مجوز ممیزی هیئت مستقل دانشگاه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و تصریح کرد: اخذ این مجوز ظرفیت جدیدی را برای این دانشگاه ایجاد می‌کند.

*ایجاد نخستین پژوهشکده علوم دارویی در استان زنجان

وی از ایجاد مراکز تحقیقاتی ژن درمانی، مولفه‌های اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت و نانو تکنولوژی خبر داد و اضافه کرد: ایجاد این مراکز تحقیقاتی منجر به تاسیس نخستین پژوهشکده علوم دارویی در استان زنجان می‌شود.

سروری به ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اشاره و تاکید کرد: محقق شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده منجر به تبدیل دانشگاه به تیپ یک می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات استان در حوزه بیماری‌های مختلف از جمله سرطان تصریح کرد: سالانه اطلاعات حدود 600 بیمار سرطانی کسب و در سامانه ثبت می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان زنجان، گوارش و پستان را شایع‌ترین سرطان‌های شناخته شده در سطح استان اعلام کرد.

وی به نامگذاری هفته جهانی سرطان اشاره کرد و گفت: هشتم تا 15 بهمن ماه به عنوان هفته جهانی سرطان نامگذاری شده است که اقدامات آموزشی خاصی در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

سروری با اشاره به انجام غربالگری برای بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون در سطح استان زنجان اشاره و تصریح کرد: در این راستا 2 هزار 500 بیمار دیابتی شناسایی و برای پیگیری امور درمانی پرونده سلامت تشکیل شده است.

وی شیوع بیماری دیابت را در روستاها اندکی بیش از دو درصد اعلام کرد و گفت: این شیوع در جوامع شهری پنج درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درصد شیوع بیماری فشار خون را در مناطق روستایی استان زنجان هفت درصد اعلام و تصریح کرد: درصد این شیوع در مناطق شهری بیش از 15 درصد است.

وی از اقدام دانشگاه علوم پزشکی در غربالگری نوزادان در برخی بیماری‌ها از جمله کم‌کاری تیروئید خبر داد و اضافه کرد: بیماری تیروئید در استان زنجان یک بیمار به ازای هر هزار تولد زنده بروز می‌کند.

سروری تاکید کرد: داروخانه‌ها ملتزم به رعایت استانداردها و شرایط ایمنی در تهیه و توزیع داروها هستند.

وی از ارائه گزارش‌های لازم در مورد کارخانه سرب روی به مسئولان استانداری زنجان از جمله معاون سیاسی امنیتی خبر داد و تاکید کرد: انتقال این کارخانه از مصوبات استانی و مورد تاکید کارگروه امنیت غذایی استان زنجان است.

*زنجان آماده اجرای طرح پزشک خانواده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به فراهم شدن امکانات اجرای طرح پزشک خانواده اشاره و تصریح کرد: عملیاتی شدن این طرح استانداردهایی دارد که باید توسط کمیته خاص بررسی شود.

وی طرح پزشک خانواده را بسیار ارزشمند اعلام کرد و افزود: روند اجرای این طرح با مشکلاتی از جمله عدم تامین 6 هزار میلیارد تومانی از محل صرفه‌جویی‌های هدفمندی یارانه‌ها روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/73004/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول