اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

پژوهش زمینه‌ساز رشد و توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: پژوهش زمینه‌ساز رشد و توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است.

پژوهش زمینه‌ساز رشد و توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، اسماعیل نجار در پیامی به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نیست.

استاندار کرمان پژوهش را موتور محرک پیشرفت و توسعه دانسته و افزوده است: علاوه بر اینکه توسعه آینده پژوهش در هر کشور مبتنی بر گسترش رویکرد پژوهش‌مدار در آموزش آن کشور است که از سطح آموزش ابتدایی آغاز شده و تا پایان تحصیلات دانشگاهی استمرار می‌یابد.

نجار تصریح کرده است: توسعه پایدار و همه جانبه در هر کشوری به نحو قابل توجهی در گرو گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی آن کشور است، اگر نگاهی درازمدت به امر پژوهش داشته باشیم، شاید مهم‌تر از انجام پژوهش در زمینه‌های مختلف، گسترش رویکرد پژوهش‌مدار در آموزش مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

در پیام استاندار کرمان آمده است: پژوهش یکی از محورهای مهم‌ ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید، اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نمی‌یابد و دچار سکون و رکود می‌شود، زیرا بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نیستند. 

نجار ابراز داشته است: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت، تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران دستگاه‌های پژوهشی و فناوری محسوب می‌شود.

استاندار کرمان با تبریک به همه دانش پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، استادان و فرهیختگان و قدردانی از خدمات علمی و پژوهشی آنان، از همه تلاشگران و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم هفته پژوهش در استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2446/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول