اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش آسیب‌ها

مراکز مشاوره در خوزستان تقویت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور بانوان استانداری خوزستان از برنامه‌ریزی برای تقویت مراکز مشاوره با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان خبر داد.

مراکز مشاوره در خوزستان تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مریم حیدریان بعداز ظهر امروز در همایش منطقه‌ای رصد زنان و خانواده اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با تقویت مراکز مشاوره با رویکرد دینی به کم کردن آسیب‌ها در حوزه بانوان کمک کنیم.

وی با اشاره به نقش مخرب ماهواره در خانواده‌ها، گفت: در سطح استان در حال تدوین یک برنامه آموزشی هستیم که تا دو ماه آینده نتیجه این طرح آموزشی در سطح استان اعلام می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر امور بانوان استاندار خوزستان، با این برنامه، یک مدل علمی تهیه و تدوین می‌شود که در سطح ملی مطرح خواهد شد و به عنوان یک الگو برای استان‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حیدریان تصریح کرد: آنچه که در همه وزارتخانه‌ها بر آن تأکید می‌شود پیشبرد برنامه توسعه زنان و امور خانواده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان خوزستان در راستای تحقق ماده 230 که در زمینه تبیین سند جامع توسعه زنان کشور است اهداف کلان و کوتاه در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

عضو شورای اداری خوزستان با اشاره به اولویتی که مقام رهبری برای حوزه زنان قائل هستند، گفت: فرصتی فراهم شده تا نخبگان و صاحبنظران پیشنهادات سازنده و عملی خود را برای ارتقا و غنا بخشیدن به این حوزه مطرح کنند.

حیدریان در خصوص اهداف و برنامه‌های کارگروه زنان و خانواده خوزستان اظهار داشت: هدف اصلی در این کار گروه، تحکیم بنیاد خانواده است و در ذیل آن اهداف کوچک‌تری مانند ارتقای آگاهی و مشارکت زنان در اجتماع، توانمندسازی زنان در اجتماع، بهینه‌سازی مدیریت زنان و خانواده و ارتقای سلامت اجتماعی وجود دارد.

مدیر امور بانوان استانداری خوزستان توضیح داد: در استان خوزستان با مشکل جدایی و طلاق عاطفی مواجه هستیم که البته این موضوع در سطح ملی مطرح است اما متأسفانه آمار طلاق در استان ما نسبت به سال‌های گذشته رو به افزایش است و باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود و راهکارهایی ارائه شود.

انتهای‌پیام/2247/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول