اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:

تمام شهرک‌های صنعتی اردبیل بهره‌مند از گاز هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در حال حاضر تمام شهرک‌های صنعتی استان به جز یک ناحیه صنعتی در پارس‌آباد از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

تمام شهرک‌های صنعتی اردبیل بهره‌مند از گاز هستند

فیروز خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این ناحیه صنعتی نیز جزو برنامه‌ها و اولویت‌های ماست که در آینده نزدیک گازرسانی خواهد شد.

وی مسکن مهر را جزو مهم‌ترین اولویت‌های گازرسانی در سطح استان اعلام کرد و یادآور شد: در اردبیل همه مسکن‌های مهر گازرسانی شده و تنها چند مورد باقیمانده نیز با اتمام گازرسانی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به گازرسانی به شهر موران خاطرنشان کرد: هفته قبل ما از این پروژه که کمتر از یک سال به طول انجامید بهره‌برداری کردیم و با اتمام عملیات گازرسانی در شهر قصابه مشگین‌شهر و بهره‌برداری از آن در دهه فجر تمام شهرهای استان اردبیل گازدار خواهند شد.

خدایی از نصب علمک‌های گاز در این شهر خبر داد و گفت: با نصب این علمک‌ها و ایجاد انشعاب گاز کار ما تقریباً تمام شده و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

مصرف روزانه گاز در اردبیل 6 میلیون متر‌مکعب است

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از مصرف روزانه به طور متوسط 6 میلیون متر‌مکعب گاز در اردبیل خبر داد و بیان داشت: در هشت ماه اول امسال یک میلیارد متر‌مکعب گاز مصرف کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: هم‌اکنون 1.7 درصد گاز کشور در استان ما مصرف می‌شود.

خدایی عمده مصرف گاز در اردبیل را صنایع و نیروگاه و کارخانه سیمان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: عمده گاز ما از سمت گیلان تامین می‌شود و خط لوله انتقال گاز نیز از دو طرف وارد اردبیل شده است.

وی از اجرای اقلیم‌بندی در اردبیل نیز خبر داد و تصریح کرد: اردبیل به دو اقلیم تقسیم شده است که خود اردبیل در اقلیم یک و تنها پارس‌آباد و گرمی در اقلیم دو قرار دارد و بقیه شهرستان‌ها نیز شامل اقلیم یک می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: به دلیل افزایش دمای هوا در سال جاری ما هنوز به آن میزان از استفاده از گاز نرسیده‌ایم در حالی که سال گذشته که از اوایل پاییز سرما آغاز شده بود مصرف خانگی ما بیش از مصارف صنعتی بود.

خدایی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در اقلیم‌بندی 12 پله اعمال می‌شود و هر دو اقلیم از 30 تومان تا 350 تومان قیمت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول