اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

مسئولان جهاد کشاورزی نسبت به تغییر کشت جایگزین پیاز اقدام کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب مسئولان جهادکشاورزی را موظف کرد با آموزش‌های لازم کشاورزان نسبت به تعیین کشت جایگزین محصول پیاز در منطقه اهتمام کنند.

مسئولان جهاد کشاورزی نسبت به تغییر کشت جایگزین پیاز اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان بناب اظهار کرد: تاکنون در بخش توسعه کشاورزی این شهرستان پس از بررسی پرونده‌ها 126 طرح در بخش کشاورزی با 66 میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات به تصویب رسیده است.

وی افزود: به منظور حمایت از تولیدات بخش کشاورزی، دولت فرصت خوبی را در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش قرار داده است.

برقی با توجه به بحث اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و تدابیر دولت در توسعه کشاورزی و بخش صنعت در زمینه افزایش اشتغالزایی تأکید کرد.

وی افزود: افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی و اشتغالزایی از اهداف اصلی کار گروه توسعه بخش کشاورزی است که نباید فراموش شود.

برقی بر افزایش سرعت عمل بیش از پیش کارگروه توسعه بخش کشاورزی در بررسی طرح‌ها و پرونده‌های ارائه شده و معرفی به بانک‌های عامل در حداقل زمان ممکن برای دریافت تسهیلات مربوطه تأکید کرد.

فرماندار بناب مسئولان جهادکشاورزی را موظف کرد با آموزش‌های لازم کشاورزان نسبت به تعیین کشت جایگزین محصول پیاز در منطقه اهتمام کنند، چون به دلیل کمبود آبهای زیرزمینی باید محصول جایگزین پیاز را که آب کمتری مصرف می کند، کشت کنند.

جعفرصادقی، مدیرجهادکشاورزی بناب نیز دراین کار گروه گفت: در نهمین جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی 58 مصوبه داشتیم که  یک هزار و 770 هکتار از اراضی منطقه را شامل می‌شود.

وی افزود: به دلیل کمبود آب قسمتی از این اراضی با مشکل تأمین آب مواجه هستند.

انتهای پیام/ 60004/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول