اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوشتر در مجلس خبر داد

خرید تضمینی سیب‌زمینی و پیاز از کشاورزان خوزستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی از خرید تضمینی محصولات سیب‌زمینی و پیاز کشاورزان خوزستان خبر داد.

خرید تضمینی سیب‌زمینی و پیاز از کشاورزان خوزستان

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: خرید محصول سیب‌زمینی و پیاز همه ساله دچار مشکلاتی است که در سال‌جاری با همت دولت این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی سیب‌زمینی و پیاز در خوزستان با مشکلی مواجه نمی‌شود، افزود: تلاش می‌شود مشکلات کشاورزان در فروش محصولات زراعی و باغی امسال به حداقل برسد.

سادات ابراهیمی با تاکید بر اینکه متولی اصلی خرید تضمینی محصول سیب زمینی و پیاز نیز مشخص شده است، خاطر نشان کرد: سازمان تعاون روستایی متولی اصلی خرید تضمینی این محصولات است.

به گفته وی، قرار است محصول سیب‌زمینی و پیاز به نرخ تضمینی به سازمان تعاون روستایی تحویل داده شود که 50 درصد قیمت تعیین شده از اعتبارات داخلی این سازمان پرداخت می‌شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: 50 درصد باقیمانده از قیمت خرید تضمینی قرار است با مصوبه‌ای از سوی دولت قابل پرداخت است.

سادات ابراهیمی با تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی، خاطر نشان کرد: باید از کشاورزان با خرید تضمینی و قیمت‌گذاری کارشناسی محصولات حمایت شود و در این نمایندگان و مسئولان دستگا‌ه‌های متولی همه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، استان خوزستان به دلیل سطح زیر کشت فراوان محصولات پیاز و سیب‌زمینی تا حد زیادی با مشکل خرید تضمینی محصولات مواجه است.

به گزارش اداره تعاون روستایی خوزستان، امسال پنج هزار و 703 هکتار از زمین‌های استان به کشت سیب زمینی و چهار هزار و 500 هزار هکتار به کشت پیاز اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود از این مزارع 196 هزار تن سیب زمینی و 170 هزار تن پیاز برداشت شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول