اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس:

دولت با ارائه تسهیلات مالی زمینه توسعه گردشگری سلامت را فراهم کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: دولت با ارائه تسهیلات مالی زمینه توسعه گردشگری سلامت را فراهم کند.

دولت با ارائه تسهیلات مالی زمینه توسعه گردشگری سلامت را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی شوشتری ظهر امروز در آستانه برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با تاکید بر توسعه گردشگری سلامت اظهار کرد: یکی از مزیت‌های گردشگری در راستای تولید درآمد برای کشور گردشگری سلامت است که باید در این زمینه ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی صورت گیرد و بازاریابی مناسب در کشورهایی که بیشترین مخاطب ایران را تشکیل می‌دهند می‌توان تاثیرگذاری خوبی را در برداشته باشد.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت سرفصل‌های بسیاری دارد که می‌توان با آنالیز آن در راستای توسعه هر چه بیشتر آن در کشور استفاده کرد و با ارزیابی بازار موجود در کشورهای دیگر این صنعت را در کشور ارتقا داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران از تمام زوایا در مجاورت با کشورهایی است که از ظرفیت مناسبی در گردشگری و خدمات پزشکی برخوردار نیستند گفت: اگر گردشگری سلامت با برنامه‌ریزی مناسب پیش رود می‌تواند از محورهای اصلی توسعه کشور و همچنین استان خراسان رضوی باشد.

شوشتری اضافه کرد: بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند با سرمایه‌گذاری در اطلاع‌رسانی به کشورهای دیگر در زمینه توسعه گردشگری سلامت گام بزرگی بردارد و همچنین دولت باید در ارائه مجوزهای اداری به آنان کمک کند و سیستم بانکی و صندوق‌های مالی تسهیلاتی را برای آنان در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت مزیت‌های نسبی این صنعت را پررنگ می‌کند خاطر نشان کرد: با سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد انگیزه در گردشگر سلامت می‌توان بازار خوبی را در راستای تولید درآمد و ارزآوری برای کشور انجام داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: برگزاری کنفرانس علمی پزشکی گردشگری سلامت توسط آستان قدس رضوی و بیمارستان فوق تخصصی رضوی گام مؤثری در راستای پیشرفت‌های کشور در این صنعت به شمار می‌رود و بازار این صنعت را از قوه به فعل در می‌آورد.

شوشتری متذکر شد: باید خلأهای به وجود آمده در بخش گردشگری کشور را رفع کنیم و از منابع انسانی و مدیریتی که در ایران از آن بهره‌مند هستیم به صورت کامل استفاده شود تا بتوانیم رتبه نخست نرخ توسعه گردشگری سلامت را در منطقه به خود اختصاص دهیم.

سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشور های اسلامی 28 و 29 آذر ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70006/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول