اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

هیمنه صهیونیست‌ها در جنگ با غزه شکسته شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: توهم و هیمنه رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم غزه شکسته شد.

هیمنه صهیونیست‌ها در جنگ با غزه شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه معادلات منطقه با پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی تغییر کرده است اظهار کرد: مردم غزه رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم کردند.

وی به شکسته شدن هیمنه و توهم رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم غزه اشاره کرد و افزود: دیگر هیچ عمق راهبردی برای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه باقی نماند و عمق راهبردی این رژیم در دسترس رزمندگان غزه است.

شفیعی‌زاده نبرد جمهوی اسلامی ایران با صهیونیست‌ها را در اسرائیل دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در مقابل اسباب‌بازی نظامی در غزه به زانو در آمده در حالی که موشک‌های ایران بسیار پیشرفته و با قدرت تخریبی بسیار بالا است.

امام جمعه موقت رشت کمک به مسلمانان مظلوم منطقه را برای جمهوری اسلام ایران حائز اهمیت خواند و بیان کرد: اتفاق‌ها و بمب‌گذاری‌ها در سوریه بدعت خطرناک است که کشورهای غربی انجام می‌دهند و این روند استقلال کشورها را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه بدانند استکبار به آنها رحم نمی‌کند و اتفاق سوریه ممکن است در دیگر کشورها اتفاق بیفتد.

شفیعی‌زاده با اشاره به اعمال تحریم‌های استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: نشانه‌های غلبه بر تحریم‌ها ظاهر شده است و غرب از اعمال تحریم‌ها نتیجه نگرفته و این امر را مدیون صبر و تحمل مردم ایران می‌دانیم.

خطیب موقت جمعه رشت اظهار کرد: مردم ایران نظام اسلامی را از خود می‌دانند و برای حفظ آن هزینه‌های بسیاری پرداخت کردند.

وی به دام انداختن پهپاد آمریکا را از دیگر پیروزی‌‌های ملت ایران در مقابل استکبار نامید و اذعان کرد: پیروزی‌های مختلفی در جنگ الکترونیک نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است.

*شهید مفتح پیشگام وحدت حوزه و دانشگاه بود

شفیعی‌زاده در ادامه تحقیق و پژوهش را یکی از مولفه‌های پیشرفت جامعه عنوان کرد و افزود: جامعه‌ای می‌تواند به مراتب بالای توسعه یافتگی برسد که بتواند در زمینه پژوهش پیشرفت داشته باشد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت مفتح، تصریح کرد: شهید مفتح از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه بود.

وی بر وحدت حوزه و دانشگاه برای رسیدن به تمدن اسلامی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌ها باید الگوی سبک زندگی اسلامی را به مردم دنیا ارائه دهند.

*مسئولان گیلان برای مقابله با گرانی‌ها تدبیر کنند

شفیعی‌زاده همچنین به نزدیک شدن فصل زمستان اشاره کرد و یادآور شد: گرانی و تورم مردم را رنج می‌دهد و مسئولان اجازه ندهند این فشار در زمستان بیشتر شود.

وی خواستار تدبیر مسئولان گیلان برای مقابله با گرانی‌ها شد و ابراز کرد: مدیران استان بخشی از اقلام مورد نیاز مردم را از اکنون تامین کنند.

امام جمعه موقت رشت ایران را دارای چهار فصل دانست و بیان کرد: تامین نیازهای مردم به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد.

شفیعی‌زاده با اشاره به 26 آذر روز حمل و نقل، خاطرنشان کرد: رانندگان مسئولیت سنگینی در جامعه به عهده دارند و فعالیت‌های بسیاری در جاده‌ها در طول سال انجام می‌دهند.

وی به زندگی حضرت موسی (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت موسی (ع)، رسول اکرم (ص) و دیگر پیامبران شرح صدر داشتند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شرح صدر تنها ویژه پیامبران الهی نیست، اظهار کرد: تمام افراد جامعه باید شرح صدر داشته باشند و آستانه تحمل آنها بالا باشد.

به گفته شفیعی‌زاده بخشی از شرح صدر اکتسابی است و انسان می‌تواند آن را در جامعه بیاموزد.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول