اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دشمن در حال عقب‌نشینی از اعمال تحریم‌ها علیه ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: عقب‌نشینی در تحریم‌کنندگان ملت ایران اسلامی در حال ظاهر شدن است.

دشمن در حال عقب‌نشینی از اعمال تحریم‌ها علیه ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دستاوردهای رزمایش محرم 91 شرق و جنوب شرق اظهار داشت: در این رزمایش حدود یک هزار و 58 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد با اتمام رزمایش بار دیگر اعمال خلاف قانون خود را آغاز کرده‌اند، افزود: در شب گذشته طی دو مرحله 980 کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی انتظامی شهرستان جیرفت کشف و ضبط شده است.

عسکری با توجه به اینکه مبنای حکومتی و عقل تجارت مواد مخدر و مبارزه با زندگی و آبروی مردم را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: اما برخی از افراد هرگز از اعمال ناشایست خود دست برنداشته و همچنان زندگی‌های زیادی را به نابودی می‌کشانند.

وی با تأکید بر اینکه حتی سلاح جوازدار در دسترس مردم مصلحت نیست، ابراز داشت: با توجه به کشف 91 قبضه سلاح غیرمجاز در این رزمایش از همه کسانی که سلاح اعم از مجاز و غیرمجاز در اختیار دارند، تقاضا می‌شود، سلاح‌های خود را به مأموران امنیتی تحویل دهند.

عسکری با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای امنیت نباشد، آن جامعه به توسعه و پیشرفت دست نمی‌یابد، عنوان کرد: برای تأمین امنیت پایدار باید در کنار دستگاه‌های امنیتی، قضایی، نظامی، انتظامی، اجرایی، فرهنگی مردم نیز تعامل و همکاری داشته باشند.

امام جمعه جیرفت نخستین مؤلفه برای سرمایه‌گذاری را تأمین امنیت دانست و گفت: اگر تلاش مسئولان با همکاری مردم توأم شود به امنیت دست می‌یابیم و در پرتوی آن کارهای فرهنگی و عمرانی بیشتری انجام می‌گیرد.

عسکری امنیت را نسبی خواند و بیان داشت: وضعیت امنیت در منطقه جنوب کرمان نسبت به سال گذشته بهتر شده است، اما باید ضریب امنیت افزایش یابد تا زمینه سرمایه‌گذاری در منطقه شرق و جنوب استان کرمان افزایش یابد.

وی اذعان داشت: همچنین در رزمایش محرم 91، 24 سارق، دو قاتل فراری، شش زندانی فراری، یک سارق مسلح و 170 متهم تحت تعقیب که در مجموع 308 نفر بودند، دستگیر شدند.

عسکری با گرامیداشت سالرزو شهادت شهید مفتح خاطرنشان کرد: ایشان مبارزی انقلابی، کانون علم، بینش و بصیرت بودند که سرانجام به دلیل فعالیت‌های سیاسی و انقلابی توسط گروه فرقان ترور شدند.

وی 27 آذر ماه را روز وحدت حوزه و دانشگاه خواند و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت برای رسیدن به این هدف است که همه به سوی ایجاد یک جامعه پیشرفته، مستقل و جامعه امام حرکت کنند تا ملتی به وجود آید که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، فکر تحول را در ذهن خود بگذرانند». 

عسکری با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه این جامعه آرمانی را پدید می‌آورد، تصریح کرد: این مطلب را ایشان سال‌ها پیش عنوان کردند، اما اکنون کشورهای منطقه به دنبال بیداری اسلامی جرأت پیدا کردند تا به سوی تحول حرکت کنند.

وی افزود: خیزش‌های اسلامی نشأت گرفته از امت امام است که 33 سال پیش انقلاب کرد و اکنون در مقابل انبوه توطئه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی قاطعانه ایستاده و در حال پیش‌روی است.

عسکری دانشگاه جاوید شهرستان جیرفت را دانشگاهی دارای دستاوردهای بسیار خوب و توفیق ستودنی ذکر و عنوان کرد: امیدواریم با مردم و مسئولان با همکاری یکدیگر گام‌های نرفته را برداشته و قله‌های فتح نشده را فتح کنیم.

وی با بیان اینکه عقب‌نشینی در تحریم‌کنندگان ملت ایران اسلامی در حال ظاهر شدن است، ابراز داشت: تحریم‌کنندگان تلاش می‌‌کردند تا یک ماه این ملت را در مضیقه قرار دهند که از این طریق به اهداف خود دست یابند، اما خود آن‌ها به سختی این ماه را گذرانده و شش ماه نیز تحریم‌ها را ادامه دادند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه ملت ایران با همه فراز و نشیب‌ها روز به روز فعال‌تر و پویاتر در حال پیشرفت است، گفت: بر همین اساس دشمنان کم‌کم در حال عقب‌نشینی از ایجاد تحریم‌ها هستند.

عسکری نخستین عقب‌نشینی آن‌ها را لغو صدور تحریم بانک سینا توسط اتحادیه اروپا دانست و بیان داشت: 38 سیاست‌مدار نظامی و اقتصادی امریکا در بحث تحریم‌ها اعلام نظر کردند «تحریم‌ها تنها به اروپا و امریکا ضرر رساند و چین و هند از آن سود بردند» به همین دلیل لغو این تحریم‌ها را خواستار شدند.

وی اذعان داشت: همچنین گزارش شبکه خبری CNN مبنی بر احتمال توافق با ایران در موضوع غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها نشان از آماده کردن جامعه جهانی و در واقع نشانه‌های شکست تحریم‌کنندگان است.

عسکری با اشاره به اینکه دشمنی‌های استکبار جهانی موجب پیشرفت ایران در بحث هسته‌ای شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز 800 هزار نفر در ایران به رادیوداروها دانشمندان هسته‌ای ما با غنی‌سازی هسته‌ای 20 درصد این نیاز را برطرف کردند.

وی اظهار داشت: در مجموع تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان موجب سربلندی و عزت ملت بصیر ایران در پرتو راهنمایی‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری شده است.

عسکری همچنین ایجاد تفرقه و اختلاف را از مصادیق بارز بی‌تقوایی ذکر و تصریح کرد: کسانی که در میان مردم به تفرقه‌افکنی می‌پردازند برخلاف منطق و مشی قرآن و آموزه‌های دینی عمل می‌کنند و باید امر به معروف و نهی از منکر شوند.

انتهای پیام/80001/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول