اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حداد عادل در بهشهر:

ایستادگی در مقابل ظلم با نام ایران برابر شد / تحریم‌ها برای ایران فرصت می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ایستادگی در مقابل ظلم با نام ایران برابر شد، گفت: تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

ایستادگی در مقابل ظلم با نام ایران برابر شد / تحریم‌ها برای ایران فرصت می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر غلامعی حدادعادل بامداد امروز در چهاردهمین یادواره 18 شهید پایگاه خاتم‌الانبیا شهرستان بهشهر با اشاره به شهادت سه تن از زائران امام حسین (ع) و زخمی شدن 19 تن از این عزیزان که صبح جمعه در سامرا به شهادت رسیدند، اظهار داشت: سلسله شهادت برقرار است، برای هر کسی در یک سنگر و در یک موقعیت اتفاق می‌افتد.

انقلاب از همان روز اول با عاشورا پیوند داشت

وی با اشاره به نقش استان مازندران در حوادث قبل و پس از انقلاب گفت: مازندران هیچ وقت برای انقلاب دغدغه ایجاد نکرده و مشکل‌ساز نبوده است. همیشه بار از دوش انقلاب برداشت و در این 34 سال که از عمر انقلاب گذشت، مازندران یار شاطر بود و نه بار خاطر.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که شهدای ما شهادت را در کجا و در کدام مدرسه یاد گرفتند و به قول شاعر چه مستی است ندانم که رو به ما آورد، که بود ساقی و این باده از کجا آورد، خاطر نشان کرد: شهادت نهایت اخلاص است، این جوان‌های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، شهادت را از مدرسه عاشورا از همین هیئت‌ها، روضه‌ها و سینه‌زنی‌ها یاد گرفتند. این انقلاب از همان روز اول با نهضت عاشورا و کربلا پیوند داشت.

مردم میراث شهدا را حفظ کردند

وی با اشاره به بسته‌ شدن پرونده رژیم شاه در عاشورای 57 اذعان داشت: همیشه این سید الشهدا بوده که به ملت درس شهادت می‌داده و این ملت درس او را خوب یاد گرفتند.

حدادعادل بر باشکوه‌تر برگزار کردن یادواره‌های شهدا تاکید و خاطر نشان کرد: هر چراغی که به یاد شهدا روشن می‌شود برکت و نعمت است، جنگ و شهادت نباید به یک خاطره تبدیل شود. این قدرت مقاومت، ایمان و الگو باید زنده بماند.

وی ادامه داد: امروز می‌توانیم خطاب به روح شهدا بگوییم که اگر شما جان عزیزتان را برای اسلام و انقلاب به خدا تقدیم کردید، مردم میراث شما را حفظ کردند، مردم کوتاهی نکردند، ایران به لطف الهی به لطف آن مرد الهی، به برکت شهدا و رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای یک کشور سرافراز در جهان است.

دنیا فرق آزادگی با نوکری را می‌فهمد

عضو خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیروزی مردم غزه در جنگ با اسرائیل، تصریح کرد: در حمله اسرائیل به غزه همه دنیا دیدند که تنها یک کشور صدای حق‌طلبی را بلند کرد و آن جمهوری اسلامی ایران است و به گفته رمضان عبدالله رئیس حرکت جهادی فلسطین، از فشنگ تا موشک هر چه بود از ایران بود و در نتیجه این کمک‌ها دیدیم که حمله را اسرائیل آغاز کرد اما کسی که برای آتش‌بس شرط گذاشت، غزه بود.

حیرت اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام از شرایط ایران در وضعیت تحریم

وی با بیان اینکه دنیا فرق آزادگی و شجاعت و صداقت آزادی‌خواهان را با نوکری و پست فطرتی و دریوزگی آمریکا و اسرائیل می‌فهمد، بیان داشت: امروز در جهان ایستادگی در برابر ظلم، با نام ایران برابر شده است.

این استاد و محقق برجسته در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر اساتید دانشگاه‌های اسلامی دنیا با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: آن‌ها فکر می‌کردند ایران به‌دلیل تحریم‌ها و فشار اقتصادی، یک کشور فلج است اما دیدند که کشور به خوبی اداره می‌شود و امنیت برقرار است و با دیدن وضعیت ایران، دچار حیرت شدند.

پیشرفت‌ها، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

وی همچنین به مشکلات و گرفتاری‌های داخلی ناشی از گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی که در اثر تحریم و توطئه بر ما تحمیل شد، اشاره و خاطر نشان کرد: اما در همین وضعیت می‌بینیم که صنایع دفاعی ما تقریباً هر ماه یک بار یک دستگاه و سلاح جدید رونمایی می‌کند تا دشمن ببیند که ایران در دفاع از خود مصمم است. روزی بود که از ما می‌خواستند هر چقدر اورانیوم داریم به آنها بدهیم تا آنقدر که خواستند به ما اورانیوم 20 درصد بدهند اما با همت جوانان مبتکر و دانشمند بسیجی ایران و با تکیه بر دانش بومی، به اورانیوم 20 درصد غنی شده رسیدیم.

عضو خانه ملت در ادامه گفت: در فناوری نانو جزو 10 کشور نخست هستیم. در سلول‌های بنیادین هم که از رشته‌های جدید علمی است در زمره کشورهای پیشرفته قرار داریم. در تولید داروهای نوترکیب به طوریکه 95 درصد داروهای ما در داخل تهیه می‌شوند و به همین شکل در سدسازی و جاده‌سازی هم هر روز پیشرفت داریم.

تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که «ایران کشور رسول الله (ص) است»، بیان داشت: عده‌ای نشسته‌اند دور هم تا این کشور را فلج کنند و می‌خواهند مردم زیر فشار تحریم‌ها استقلال خود را از دست بدهند اما آن‌ها نمی‌دانند مردمی که جگرگوشه‌هایشان را برای اسلام به جنگ فرستادند، هیچگاه از پشتیبانی نظام مأیوس نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه به لطف خدا با همت همیشگی، این تحریم را به یک فرصت تبدیل می‌کنیم، اظهار داشت: اکنون شرایط اقتصادی در مقایسه با 3-4 ماه قبل کنترل شده ولی باید اقتصاد مقاومتی را مطرح و به تولید داخلی کمک کنیم. کاری نکنیم که احتیاجمان به خارجی بیشتر شود.

با درس گرفتن از گذشته، انتخابات باشکوهی داشته باشیم

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 92 اشاره و اظهار داشت: به سال 88 که برمی‌گردیم، ببینیم دشمن چه برنامه‌ای طراحی کرده بود. در حالی که باید حضور حداکثری مردم را در انتخابات جشن می‌گرفتیم، عده‌ای تهمت و تقلب در انتخابات را بهانه قرار دادند، هر چه گفتیم به ما بگویید در کدام صندوق تقلب شده است، چیزی نگفتند چون دروغ می‌گفتند اما این مردم بودند که بصیرت خود را در 9 دی نشان دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: با هوشیاری، وحدت و با تجربه از گذشته، انتخاباتی باشکوه داشته باشیم که باعث عزت انقلاب و نتیجه‌اش انتخاب رئیس جمهوری باشد که در مسیر مدنظر امام و رهبری و شهدا کشور را اداره کند.

انتهای پیام/86001/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول