اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات به بافندگان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات حمایت قالیبافی به 1667 بافنده خانگی استان بوشهر خبر داد.

اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات به بافندگان استان بوشهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امین کهوا صبح امروز در جمع مدیران بازرگانی و تجارت استان بوشهر اظهارداشت: به منظور حمایت از بافندگان فرش دستباف، بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات در جهت حمایت از قالیبافی به یک‌هزار و 667 بافنده خانگی در استان بوشهر، اختصاص یافته است.

کهوا با بیان این مطلب افزود: صنعت فرش در اقتصاد کشور دارای جایگاه اختصاصی است و دولت نیز با توجه به ارزش اقتصادی و درآمدزایی آن به جهت اشتغالزایی و جذب نیروی‌کار در سال‌های اخیر توجه و دقت بیشتری به این صنعت نشان داده است.

وی تصریح کرد: واحد اشتغال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با توجه به آیین‌نامه حمایت از مشاغل خانگی که از شروط آن داشتن کارت قالیبافی و عدم استفاده از تسهیلات در سال‌های گذشته است، اقدام به انجام برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص لزوم ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی (قالیبافی) در سال 1391 کرده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در سال‌جاری میزان 50 میلیارد ریال سهمیه اعتبارات اختصاصی متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به حوزه تجارت استان بوشهر اختصاص یافته است.

کهوا گفت:‌ ما برابر با میزان سهمیه اختصاصی واحد اشتغال حوزه بازرگانی، اقدام به تشکیل تعداد یک‌هزار و 677 پرونده برای متقاضیانی که قبلا در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند، کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر متقاضی میزان 30 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که پرونده‌های آنان برای اقدامات بعدی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ارسال شده است.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول